CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vacuum brytare fungerar ej  (läst 718 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tom Christensen

Vacuum brytare fungerar ej
« skrivet: juni 04, 2023, 08:05:33:33 »
Har en JetForce jetstream från 2015. Fr Folkpool
Utrustad med en vacuum brytare som nu har slutat fungera. Kollat slang o på/av knapp. Dränerat slang (blåst m kompressor tills torr luft) Någon som erfarenhet o vet hur man felsöker/fixar?
Måste man byta hela kontrollbox?
Var hittat reservdelar- Folkpool verkar inte ha.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Vacuum brytare fungerar ej
« Svar #1 skrivet: juni 04, 2023, 10:23:46:46 »
Folkpool är tyvärr ganska "värdelösa" på service o delar , verkar mest intresserade av att sälja nya pooler

Jag har en sån från folkpool som haft en del fel , en gång var det själva tryckknappen i poolen som inte gav en luft puff, en gång vatten i slangen .
En annan gång var det själva kontaktor i skåpet , det är en standar finns på alla elfirmor

Vad du kan göra är att byta först kontaktorn hjälper inte den testa med att koppla förbi kretskortet o lägg matning direkt på kontaktor eller direkt på motorn o så se om den  snurrar .

Förutsätter att du testat blåsa i slangen ?

Går motorn , och du har ersatt kontaktorn först då kan du byta kretskortet

Utloggad Tom Christensen

SV: Vacuum brytare fungerar ej
« Svar #2 skrivet: juni 04, 2023, 14:34:59:59 »
Tackar.
Ja slang blåst. Toppen får byta kontakter då.

Folkpool- ja där kan jag endast hålla med. Så fort du betalat fakturan så sjönk intresset. Försökte reklamera linern som tappade färg på 1 ställe och sedan den dagen … ja det är inte dit jag vänder mig. Tråkigt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag