Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: pH sensor till Hayward Aquarite död, går det fixa?  (läst 1301 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad quackpack

pH sensor till Hayward Aquarite död, går det fixa?
« skrivet: augusti 11, 2022, 01:16:03:03 »
Hej!
Är det någon som vet om det går att få liv i en pH sensor till Hayward?
Köpte en Aquarite för ca 4 månader sedan och har rullat på fram till någon vecka sedan.
Skulle kolla värdena i poolen började med pH som visade UR (kunde ej mätas i poollab testaren).
Noterade då att saltklorinatorn fortfarande visade pH 7.2 vilket inte stämde alls..

Jag körde kalibrering av pH och doppade sensorn i de olika lösningarna och kom till testet av Ph10 då det inte hände någonting.. pH var fortfarande 7.0.

Jag misstänker Ph sensorn gett upp, går det. Laga eller bara kasta? Jag misstänker det bara är att köpa nytt då jag beställde mitt kit från Ebay så har låga förväntningar på någon form av garanti från säljaren där.
Om någon vet en sensor som Folkpool inte tar hutlöst för vore det uppskattat..

Tacksam för alla tips!

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: pH sensor till Hayward Aquarite död, går det fixa?
« Svar #1 skrivet: augusti 12, 2022, 09:19:40:40 »
Måste väl finnas garanti om den bara är 4 månader gammal?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad hemirg

SV: pH sensor till Hayward Aquarite död, går det fixa?
« Svar #2 skrivet: augusti 12, 2022, 10:08:17:17 »
Det är tillverkaren som lämnar garanti, inte säljaren. Men givetvis så vänder man sig till säljaren i första hand. Får man inte hjälp där så kan man vända sig direkt till tillverkaren. Om de tillverkar dåliga produkter får de ta sitt ansvar för det också.
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Utloggad quackpack

SV: pH sensor till Hayward Aquarite död, går det fixa?
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2022, 23:44:29:29 »
Måste väl finnas garanti om den bara är 4 månader gammal?

Det kan man ju givetvis tycka, köpte från Ebay och låt oss säga att säljaren är inte så snabb på svara direkt..

Så jag räknar inte med någon vidare support där dessvärre, givetvis visste jag ju att någon from av garanti är hopplös på grejer därifrån så tänkte om man kunde pröva något annat innan man köper nytt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan