Sveriges starkaste pooltak Supertyst poolvärmepump! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Avstängt spabad i vinter / sönderfrysning?  (läst 193 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swe122

Avstängt spabad i vinter / sönderfrysning?
« skrivet: augusti 01, 2022, 09:21:54:54 »
Hej på er
Av vissa orsaker funderar jag på att ev ha spabadet avstängt i vinter. Min undran är om man kan våga det utan att det står kvar lite vatten någonstans som gör att det fryser sönder . Mitt spabad är nedstänkt och i våras när jag stängde av det för sommaren så tömde jag det inte med medföljande dreneringslang , utan jag tog en våt dammsugare och sög ur alla munstycken och även blåste så man fick ut det mesta ut alla slangar osv . Men det står ju så klart alltid lite kvar i pumpar osv . Men min fråga är då om ni tror att när det stått så hela sommaren i värmen så måste det väll har dunstat bort överallt så man skulle kunna ha det avstängt utan riskt eller ? Menar att typ 6 månader om det skulle stått lite vatten kvar måste väll ha dunstat bort ?

Marknadsledande inom Pooler.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Supertyst poolvärmepump! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd