CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tjocklek plåtpool  (läst 755 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad greverif

Tjocklek plåtpool
« skrivet: juli 13, 2022, 06:44:42:42 »
Kollar lite på rektangulär stålpool och har fått några förslag. De flesta har tjockleken 2mm på plåten medan nån tillverkare har 1.5mm tjocklek. Spelar det någon större betydelse?

 Bifogar bild på pooltyp som jag menar.

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Tjocklek plåtpool
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2022, 08:03:48:48 »
Ju tjockare desto bättre.
Samtidigt är det nog så (utifrån vad jag sett i alla fall) att de flesta stålpooler som "rostar" gör det på vissa ställen beroende på galvaniska strömmar eller liknande, och det innebär att det kan rosta igenom rätt fort även om plåten är tjock.
Vi har ju en rostfri poolstomme som vi kunde inspektera när vi bytte liner och byggde pooltrappa för några år sedan, och den var till 99% fri från korrosion, förutom på några få ställen där det korroderat som jag beskrev, inte hål i vårt fall, men på en galvad stomme där det går hål i ytskiktet kan det nog gå fortare.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag