Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Svedbergs bubbelbadkar - trasigt sidoskydd  (läst 2936 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Shunten

Svedbergs bubbelbadkar - trasigt sidoskydd
« skrivet: december 30, 2016, 11:55:52:52 »
Hej
Har ett badkar från Svedbergs som är ca 25 år gammalt och för ett tag sedan lyckades undertecknad att ha sönder ett sidostycke i porslin. I tre delar gick den och det finns inga reservdelar från tillverkaren och lite efterforskningar i Stockholmsområdet så hittade jag en firma som jagar porslin men biten vi har var för stor för dom att "bränna om".
Frågan är finns det företag i Stockholmsområdet som öht lagar sådana här delar?
Alternativt (inget som jag vill) tips på bra metoder att laga sådana här tunga delar?  :(
« Senast ändrad: december 30, 2016, 12:20:48:48 av Shunten »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Svedbergs bubbelbadkar - trasigt sidoskydd
« Svar #1 skrivet: december 31, 2016, 10:14:48:48 »
Det ser ut som att din panel var ganska lite böjd. Jag skulle undersöka om en tunn våtrumsskiva är möjlig att böja lagom mycket. I så fall skulle det gå att såga till två stadiga reglar i rätt form och skruva skivan emot dom. Med rostfri skruv så skulle skruvskallarna inte behöva spacklas över om man inte stör sig på dom och skivans ytskikt duger som det är utan målning  <dontkn>

En annan möjlighet är att bygga en ny panel av glasfiberarmerad plast med gelcoat och topcoat mot ytan. Troligen orimligt mycket jobb och väl dyrt.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan