CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .  (läst 34830 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Per Thermopool

SV: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .
« Svar #70 skrivet: april 11, 2014, 20:34:18:18 »
Kunde inte låta bli att starta upp idag. Kul att se att de flesta kopplingar höll tätt. Men någon värme blir det nog inte på ett tag. Bara att hoppas att vintern inte kommer tillbaka för då blir det bråttom med dränering av allt.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .
« Svar #71 skrivet: april 12, 2014, 00:34:55:55 »
Bara att hoppas att vintern inte kommer tillbaka för då blir det bråttom med dränering av allt.
Om temperaturen sjunker under noll så får du se till att köra pumpen så att vattnet inte står still och riskera att det fryser.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Per Thermopool

SV: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .
« Svar #72 skrivet: april 12, 2014, 07:07:04:04 »
 <love>
Om temperaturen sjunker under noll så får du se till att köra pumpen så att vattnet inte står still och riskera att det fryser.

Okey, bra tips. Kan låta pumpen står på cirkulation på natten så jag slipper oroa mig.

Utloggad Per Thermopool

SV: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .
« Svar #73 skrivet: maj 19, 2014, 18:39:33:33 »
Köpte ett pooltak begagnat. Det är riktigt skönt att slippa dräneringshålen i duken då vår pool ligger i ett lövigt och pollen område (hade inte så mkt val).

Utloggad paulin13

SV: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .
« Svar #74 skrivet: juni 22, 2014, 16:25:15:15 »
Har du räknat ut hur mycket den här typen av pool kommer att kosta?

Utloggad Per Thermopool

SV: Nu börjar bygget av en Thermopool 4*8 meter .
« Svar #75 skrivet: juli 10, 2014, 23:55:53:53 »
Har du räknat ut hur mycket den här typen av pool kommer att kosta?

Eftersom jag gjort allt själv förutom att köra själva grävaren och lastbilarna med massor och lejt bort elen för ca 15.000 kr. Men jag har pekar och skrapat med spaden själv, vibbrat, spikat form, gjutit (köpt färdig betong).
Tror jag klarat mig på runt 300.000 kr.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag