VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Thermo pool eller galv stomme?  (läst 4224 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Steff76

Thermo pool eller galv stomme?
« skrivet: augusti 24, 2009, 21:23:46:46 »
Hej på er alla glada pool ägare!
Jag är nu på forumet och vi ska troligen bygga nytt hus till hösten/vintern.
Vi är i slutplaneringsskedet och har i princip bara att skicka in bygglovshandlingarna.

Självklart har vi planerat för en markpool  O0
Vi har kompletterat berg vp´n med poolstyrning och 70 m extra borrhål i det pris vi håller på att ta ställning till. Så pool värmen är redan klar.

Frågan är bara vad vi ska satsa på för pool???
Vi kan väl säga som så att vi vill inte betala hur mycket som helst heller.
Har tittat på Nettopool en del och tycker det verkar prisvärt? Men allt ingår inte som standard som hos andra. Typ Folkpool m m.
Vi vill ha en rekt pool 4 x 8 m med en pooltrappa (3 m) en långsida.
Vad är mest prisvärt egentligen kontra kvalitet?

Kom gärna med lite hjälp och tips.

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Thermo pool eller galv stomme?
« Svar #1 skrivet: augusti 25, 2009, 11:01:27:27 »
Du kommer nog att få lika många rekommendationer som det finns pooltyper.  <hmm>

Själv valde jag, efter att ha jämfört ett tiotal fabrikat och typer, en Flexipool från Poolstore.  :)

Det var svårt att jämföra, för alla leverantörer har olika innehåll i sina paketpriser. Men efter att ha skrivit upp alla krav jag hade och fyllt i alla priser så hamnade jag på Flexipoolen. Den var dessutom enkel att montera för en som inte är hantverkare till vardags men någorlunda händig.

Du kan kolla mitt bygge här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3592.msg27354#msg27354

Lycka till med din planering!

Dacke.

Gjorde länken klickbar.
Fia
« Senast ändrad: augusti 25, 2009, 18:46:57:57 av Fia »
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad utopiazz

SV: Thermo pool eller galv stomme?
« Svar #2 skrivet: augusti 25, 2009, 12:04:12:12 »
Fundera ett tag på det där med trappan på långsidan. Beroende på vad man tanker ha för poolöverdrag så kan det vara mer eller mindre svårt att få det att fungera. De flesta (alla?) överdrag rullas ihop längs med en kortsida. Om man då har trappan på långsidan så måste det finnas någon typ av flik som täcker den. Då går alla överdrag som löper i skenor bort eftersom skenan inte kan gå över trappan.

Med pooltak fungerar det bra med trappa på långsidan om man tar ett bredare tak men då kostar det naturligtvis mer än med vanligt täcke (även om ett tak ger många fördelar).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan