CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bottenmatta på betongplatta  (läst 5353 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad berglied

Bottenmatta på betongplatta
« skrivet: april 12, 2006, 21:04:10:10 »
Hejsan någon som kan hjälpa mig!

Har planerat att lägga bottenmatta (inte den dyra poolleverantörsvarianten utan en mycket billigare enkel grön från mattförsäljaren på hörnet) ovanpå 50mm styrofoam (blå), men ...

... nu fick jag uppmaningen från en byggare att lägga bottenmattan direkt på betongplattan (platta med lecamurar).

plus:
billigare, slipper styrofoamen
undviker tryck/hälmärken i botten som syns!

minus:
sämre isolering (om jag inte isolerar under betongplattan

någon som vet vilket som är bäst?

//R



Poolgiganten

Utloggad Gustavsson

  • Ska bygga Pumphus i sommar
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlägg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool är gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
SV: Bottenmatta på betongplatta
« Svar #1 skrivet: april 12, 2006, 22:08:27:27 »
Absolut bäst borde vara att isolera under betongplattan.

Utloggad Jörgen

  • JPe
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bottenmatta på betongplatta
« Svar #2 skrivet: april 13, 2006, 12:05:15:15 »
Hej berglied

 Bäst o bäst? det är nog mer att sålla mellan goda råd och ta in dem som passar sitt egna omdöme och under vilka förutsättningar man bygger på

 Skulle nog föredra poolleverantör- varianten om jag inte var 110% säker på att matthandlarns inte ändrar sig i format, eller klarar att bli/ vara blöt /fuktig under en längre tid. För matthandlarns är nog sån att det gör inget om den blir blöt då och då, men inte vara det "hela tiden". För hur du än försöker kommer det nog alltid finnas risk att du får vatten bakom linern eller att det blir fuktigt där av annan anledning.

 Sedan håller jag med Gustavsson att isoleringen skall ligga under betongen, men det var du ju inne på  själv också. Och det känar du nog mest på och glöm inte att sätta isolering på sidorna också annars gör nog inte den i bottern någon nytta.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag