CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool i Nyköping  (läst 798 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wictoria

  • Gäst
Wictoria
Pool i Nyköping
« skrivet: september 18, 2020, 20:30:38:38 »
Hej,
Är i planeringsstadiet för poolköp. Skulle gärna slippa liner så det lutar åt glasfiber eller pp-pool. Thermopool inte helt otänkbart det heller, eller Folkpools träpool. Jag undrar om någon har byggt pool i Nyköping och känner till någon firma som kan hjälpa till med grävning/schaktning eller hela installationen av poolen.

Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pool i Nyköping
« Svar #1 skrivet: september 18, 2020, 21:18:32:32 »
De flesta större återförsäljarna kan leverera till Nyköping och hjälpa dig med det du vill ha. Vet inte så mycket om just din ort men jag vill minnas att folkpool finns i nkpg och poolstore i kungens kurva. Det borde vara nära nog.

En motfråga bara, vad har du emot liner?
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Pool i Nyköping
« Svar #2 skrivet: september 18, 2020, 21:51:05:05 »
Om jag hade en linerpool hade jag tänkt på kalkhalten som i en kaklad pool.
Det var en tidigare tråd om detta och ingen hade en aning.

Anledningen är att de flesta liners innehåller kalcium som stabiliseringsmedel.

När temperaturen ökar sväller de flesta material. Likaså en liner (28grader). Nu pratar kemister jämvikt. Mindre kalcium i vattnet än i materialet så kommer materialet att läcka ut kalcium. Vatten kommer ta dess plats i linern.

Resultatet är att linern sväller och ger veck.

Det är därför höj kalk finns. För kaklade pooler och liner. Är kalciumhalten högre i vattnet kommer föregående inte hända.
Roger

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Pool i Nyköping
« Svar #3 skrivet: september 18, 2020, 22:27:42:42 »
Korrekt som alltid Roger.

Men det är väl ändå ett fåtal enskillda fall som faktiskt fått ett verkligt problem.
Glasfiber har ju andra kända problem ex "böldpest".

Jag menar inte att det ena är bättre än det andra. Men har man brist på kunskap eller erfarenhet skapar man lätt en egen bestämd uppfattning som mycket väl kan vara felaktig. Att man känner till ett problem med en typ behöver inte innebära att alternativet är riskfritt.

Oavsett val ska man försäkra sig om sitt vals olika för och nackdelar. Därav kontrollfrågan i det tidigare inlägget.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

W

  • Gäst
W
SV: Pool i Nyköping
« Svar #4 skrivet: september 19, 2020, 16:18:26:26 »
Vi är ganska insatta i fördelar och nackdelar med olika slags poolstommar. Förstår också att man får det man betalar för. Nu är den stora frågan hur mycket själva arbetet kommer att kosta. När vi vet det är det lättare att ta ställning till vilken pool det blir.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag