VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Äntligen Intex Ultra 17000liter, bara ett problem kvar  (läst 2151 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad elvings

Äntligen Intex Ultra 17000liter, bara ett problem kvar
« skrivet: maj 27, 2012, 12:05:14:14 »
Attans jag lade den i fel del. Den ska ju till ovanmarkpooler. Jag mitt klappträ läste som markpool att den står på mark. Hjärnsläpp. <help>

Toysrus hade 25% rabatt på alla pooler i lördags  <antman> så nu slapp jag beställa från Tyskland. Kostade 5240kr istället för 6900 :D

Allt funkade att sätta ihop. Dock ej på en timme men på 3. Kopplade då även in min Brilix 55 så det blir varmt.
Har kvar att köpa solbubbletäcke. Det får nog bli tyskland. Folkpool skulle ha 2600kr.
Dock så vill jag sänka vattennivån. den är nu cirka 1meter(sänkt till insuget) men skulle önska att den var 90cm i år. pga barn.

Har någon ett förslag på hur? jag har funderat på att köra med hävertprincipen från vattnet upp till utloppet och sedan på utsidan ned mot intexpumpen. Pumpen skickar vattnet till brilix och sedan in i poolen igen. Jag tror dock inte att pumpen suger något. Har någon provat med hävertprincip tidigare???
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Äntligen Intex Ultra 17000liter, bara ett problem kvar
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2012, 13:40:33:33 »
Poolpumpar suger inte luft så om du opplar en slang på det sättet så får du lite svårt att få igång det hela. En möjlighet vore kanske att sätta en backventil på din slang, ta en öppning/T-rör högst upp och fylla systemet innan du kör igång det hela, sedan bör det väl fungera. Pumparna kan ju suga (dock inte alltför högt), men bara vatten, luftsugande är de ju rakt inte. Det behövs inte så mycket luft för att poolpumpen skall sluta att suga.

Utloggad elvings

SV: Äntligen Intex Ultra 17000liter, bara ett problem kvar
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2012, 18:24:39:39 »
I och med att jag har en skimmer(intex) nu skulle jag alltså då kunna tappa ur vattnet 10 cm och bara låta skimmern följa med vattennivån ned. Skulle egentligen inte behöva stänga av systemet alls om jag förstår saken rätt.
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag