CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: golvvärme i poolplattan  (läst 2476 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dr.frost

golvvärme i poolplattan
« skrivet: mars 29, 2012, 21:58:30:30 »
Hej alla poolare .
Är det någon här som har provat att lägga golvvärme i poolplattan som uppvärmning av poolen?
Jag har solfångare som är kopplade till acktankar via solslingor och nu tänkte jag koppla en golvvärmeslinga i poolen som uppvärmning/dumpslinga när acktankarna inte kan ladda mer. Detta kommer att innebära att jag slipper dra igång poolpumpen för att tillföra värme till poolen (sköts av cirkpump i solslinga )samt att värmesystemet är frysskyddat med glykol.

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: golvvärme i poolplattan
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2012, 22:33:48:48 »
Inte personlig erfarenhet, men känner till ett lecabygge där man lagt vanliga golvvärmeslingor i en gjuten platta som sedan värms med vad jag tror är husets vanliga VP i en egen slinga. Fungerade utmärkt är det jag hört.

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad aromata

SV: golvvärme i poolplattan
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2012, 09:08:42:42 »
Jag vet inte men det låter som ett väldigt trögt system. Du måste hålla hela bottenplattan varm. Får du inte ett större värmeläckage neråt då, men det kan man förstås isolera bort. Tycker inte att det låter speciellt effektivt men jag kan ha fel. Man kan fundera på varför inga stora anläggningar värmer på detta sättet om det nu skulle ha fördelar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag