Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Thermopool-bygge  (lst 1701 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad anteleaf

Thermopool-bygge
« skrivet: juli 25, 2011, 17:48:48:48 »
D har startskottet gtt. Efter flera r av funderingar s har vi nu bestmt oss fr en Thermopool 3,5x7 m. Vr tomt r inte srskilt stor men vi har en kortsida som vi aldrig nyttjat till ngot annat och som dessutom har sol frn kl 8 - 20, s det kndes som att den platsen var
Tanken r att den ska ligga tre trappsteg ner frn altandcket. Fr oss innebr det att den vnstra lngsidan kommer ligga ca 50 cm ovanfr marken.
Pump och filter planerar jag att ha i ett rum i kllaren precis innanfr poolen. Vrmepumpen (den svarta kvadraten) gmmer jag runt hrnet.
Nu har grvaren brjat och vi har som vntat sttt p lite bergsknallar som mste bort innan vi lgger makadam p botten, isolera 10 cm frigolit + 10 cm platta.
Drneringsrren runt platta kommer att komma en bit under husets, s jag misstnker att jag ker p att skaffa en pumpbrunn fr att f upp vattnet frn bda drneringssystemen till dagvattenrren. Har lst att man ska kunna kpa en brunn och sedan komplettera med en pump om man mrker att det behvs. r det ngon som kan tipsa om var man hittar det och vad det kostar. Eller om det finns ngot annat smart stt?

Den hgra lngsidan, samt kortsidan mot altanen, planerar jag att bara fylla upp ver i niv med husets drneringrr. Tillverkaren rekommendera korta stdmurar i 90 grader mitt p lngsidan nr poolen inte ska vara nergrvd, jag tnkte nyttja nrheten till huset och stta stttor mot husvggen i stllet. Tnker jag rtt?

r det ngot annat jag br tnka p?

Inklusive
Poolvrmepump G&J rostfri Vertikal 9,2 kW
Pooltckning: Walu Pool Evolution 3,9x7,4 m
r offerten p 97500:-
Tillkommer:
Betong fr vggar och platta ca 15 000:-
Armering fr vggar och platta ca 8 000.-
Och s d grvarbete som knns svrt att berkna p frhand, lite el samt material till trdcket och allt annat runt omkring.
r det ngot jag har glmt?

Har gett upp om hoppet om bad redan i sommar, s egentligen har jag ingen brdska med att kpa poolgrejerna. r det lnt att invnta hstrean? Det r naturligtvis sknt att f det klart s snart som mjligt. S inte trdgrden behver se ut som ett slagflt alltfr lnge...

Utloggad BOB

SV: Thermopool-bygge
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2011, 18:55:26:26 »
r ingen expert , men tnk p om du gr under husets drnering kan det bli sttningar om det blir olika "vattentryck" vattnet r ju en domkraft fr huset, drneringen hamnar ju alldeles vid husvggen.

Fr min del str nog sjlva poolen J&F 7,6*4,5 fr 35% av budget...
Poolgare 2011, inkl. 6000 trallskruvar,Luftvrmepump & dammsugare 2013

Utloggad Fia

SV: Thermopool-bygge
« Svar #2 skrivet: augusti 25, 2012, 21:52:50:50 »
Hur har det gtt fr dig? Badat mycket?
Det finns en pool fr alla trdgrdar och plnbcker, det gller bara att hitta rtt.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!