CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kan inte skjuta hela pooltaket, berg i vägen!  (läst 4312 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ozzyp

Kan inte skjuta hela pooltaket, berg i vägen!
« skrivet: februari 13, 2011, 09:31:08:08 »
Hej!

har ingen erfarenhet av att spränga bort berg men behöver få bort en bit som är ca 30 cm hög och ca 40 cm bred. (berget sluttar dock så höjden minskar successivt det är den lilla delen till vänster om poolen, se bilder) Vad gäller djupet gäller ca 60 cm, har bifogat några bilder som gör det hela lite tydligare. Syftet m sprängningen är att kunna dra ett pooltak längre bak genom att förlänga skenorna taket ligger på.  Om jag inte kan skjuta taket hela vägen bort så kommer en del att sticka ut ca 1 meter över poolen vilket inte är så praktiskt...eller estetiskt för den delen.

Så dels måste en bit av berget bort och dels behöver jag förlänga själva skenorna en bit.

Finns det något enkelt sätt att lösa detta på? har läst på lite om snigeldynamit och borrning men hittar inget om ett mindre projekt som mitt (kanske inte är så litet)...

Hur löser jag skenförlängningen på ett bra sätt?

Tusen tack för all hjälp!

/Oz

Poolgiganten

Utloggad hertigen17

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 108
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Skit händer när du spelar i den djupa delen avpool
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4532.0
SV: Kan inte skjuta hela pooltaket, berg i vägen!
« Svar #1 skrivet: februari 13, 2011, 16:32:23:23 »
Det är inte så stor skillnad att ta bort en "liten" sten/berg. Jag hade en stor sten i min pool grop.
När du skall ta bort en liten sten behöver du inte borra så mycket.
Jag använde en "cobra" med en 35mm borr och fyllde dem med snigeldynamit, det tog ett par dagar innan stenen sprack pga av att det regnade och snigeldynamiten var för blöt, men det blev tre stora block som jag tog upp med grävskopan.
Jag använde även snigeldynamit när jag gjorde ordning i min källare då var det toppen på ett berg som var i vägen.
Så du kan använd snigeldynamit till det du vill ha bort.
Ett tips är att använda en grov borr jag har provat med 15mm då hände inte så mycket.
Lycka till!
Lecapool 4*8, djup 1,55 cm, med en trapp och stege.
Och en klorinator. Värmepump SHOTT 100H 10,5 KW.
Pooldammsugare Nitro 71.
############################################################################################################### 1964 - 1966 - 1967 - 1968 - 1970 - 1971 - 1972 - 1976 - 1977 - 1980 - 1993 - 1999 - 2012
Copyright på alla mina bilder.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag