Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilket överdrag ska jag välja, tacksam för snabba svar.  (läst 3089 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tina123

Vilket överdrag ska jag välja, tacksam för snabba svar.
« skrivet: juli 18, 2010, 20:46:53:53 »
Vi har precis monterat en 8-kantig Besway barnpool, 2,49 i diameter, stålram.

De 2 överdrag jag hittat som kan passa är:

1. Överdrag passande  Intex Easy set pool med uppblåsbar kant, 2,44 m i diameter (+30 cm för kanten)

2. Överdrag passande 8-kantig Bestway 3,05 i diameter


Jag undrar om alt. 1 kan bli svårt att fästa eftersom min pool har stålram och inte uppblåsbar kant.

Synpunkter?





Poolgiganten

Utloggad Mr.T

SV: Vilket överdrag ska jag välja, tacksam för snabba svar.
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2010, 14:35:28:28 »
Jag tror att du kommer ha lättare att montera på alt. 2 på din pool!

I poolöverdragen för uppblåsbar pool så är det oftast som en gummiresår som spänns över gummiringen. Alt. 2 har en typ av wire/snörning som gör att det är ungefär som att trä på tyg på toppen av en syltburk!
Det som antagligen kommer hända ifall du tar alt. 2 är att du kommer kunna dra ner överdraget längre ned längs sidorna vilket i sig nästan är bättre då det kommer stanna kvar bättre!

Utloggad Ingvar

SV: Vilket överdrag ska jag välja, tacksam för snabba svar.
« Svar #2 skrivet: augusti 05, 2010, 23:40:56:56 »
Jag tycker att du ska köpa ett bubbeltäcke i stället för något av standardöverdragen. Håller värmen bättre plus att standardöverdragen ofta har en tendens att samla vatten ovanpå.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag