Frfattare mne: Dammsugaren till poolen  (lst 2937 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Bellan

• Nybrjare
  • *
  • Antal inlgg: 7
    • Visa profil
Dammsugaren till poolen
« skrivet: juli 01, 2010, 14:56:07:07 »
Hej
Vi har kpt en rrpool som r 5,5 i diameter och 122 djup. Fick en dammsugare med men jag tycker inte att den funkar bra, troligtvis gr jag vl nt fel eller?? Tnkte ox frga hur man ska gra fr att slippa att sidorna och botten blir hal (om det kanske finns nt medel man kan ha). Har kpt ett startkit och har mtt 2 gnger och allt ser bra ut dr. vill ox hra vad fr sandfilterpump som skulle passa till poolen, tittade p en hos Harald Nyborg men den pumpade bara 3,6 l/h, tycker det lter lite. Blir jtte glad om nn har lite tips och svar till mig.

hlsningar Bellan

Utloggad frida

• Kunnig
  • Antal inlgg: 50
  • Kn: Kvinna
    • Visa profil
SV: Dammsugaren till poolen
« Svar #1 skrivet: juli 05, 2010, 22:04:00:00 »
Hej och vlkommen till poolforum!
Vi har haft en pump frn Harald Nyborg tidigare men fick byta den till deras nya nu fr ett kort slag sedan. Den verkar fungera lika bra som den gamla ...
http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=7892&Grp=&n=10

Den pumpar 3066 l per timme enligt texten p kartongen. Fr oss var denna mycket prisvrda sandfilterpump en rddning. Vi har mycket barn som badar i poolen och det gr att det ltt blir litet grnt om man inte skter allt. D r en quickfix att kra pumpen litet extra tillsammans med  flockmedel.  Den dammsugare som fljde med vr 3,6*0,8 m stora bestway pool och som skulle kopplas till vattenslangen ger jag inte mycket fr ..  I fjol vras kpte vi ett kombipaket med en skimmer och en dammsugare som dras runt av sandfilterpumpen. Mycket bra! Dessutom kan man lgga en enveckas klortablett i skimmern och slippa det eviga dagskloret.

mvh F
2007 inskaffades ilbl hobbypool p 7000l.
2008 akut behov av sandfilterpump, det blev en frn Harald Nyborg.
2009 Hittills skaffat skimmer och dammsugare via pump.
2010 Brjat snegla p solvrmare.
2011 Inkpt el nio solfngare.
2012 Gav upp solfngarna och skaffade vrmepump, nu badar vi i alla vder!
Poolen anvnds flitigt av vra barn och traktens alla ungar ...

Svenska kvalitetspooler som hller vad de lovar! E-posta rickard@webiq.se fr priser!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger

* Online nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal