Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Thermopool  (lst 2479 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad ing9725

Thermopool
« skrivet: september 17, 2009, 18:47:57:57 »
ntligen. I mndags s kom den, thermopoolen frn PoolStore. Har tidigare i September grvt och gjutit plattan, tnker gjuta upp poolen inom tv veckor och sedan s gr vi resten till vren.
Att det blev just Thermoppol frn Poolstore var vl just att det kndes mest stabilt och bst isolerat. var frst inne p en "billigare" variant frn Poolman's men efter ett besk i butiken d man fick se hur tunn poolen skulle bli s ndrade vi oss, till slut stod det mellan Folkpool och Poolstore men d folkpools variant var betydligt dyrare s var det ett ganska ltt val.

Hoppas nu att uppfrandet av poolvggarna gr bra och att vdret r med oss, inget regn vill vi ha.

Poolen ska bli 4*7 meter samt bli inbyggd i en altan som kommer att bli ca 120 kvadrat. En Poolvrmepump ska f vrma vattnet.

Ska frska lgga upp lite bilder p bygget senare.

Ni andra dr ute som ox har byggt Thermopooler hr grna av er med tips och vad jag br tnka p vid uppfrandet.

hh vad man lngtar tills vren  :D

Utloggad dacke

SV: Thermopool
« Svar #1 skrivet: september 18, 2009, 08:38:47:47 »
hej ing9765!

Jag knner igen knslan, nr man bestmt sig och bara vntar p att allt ska igng.

Jag bestllde mina grejer frra hsten, de lg i frrd ver vintern och jag kom igng i vras. Nu ligger poolen dr frdig. Hrligt.

En frdel var det att inte ha fr brttom. Man hann planera och fundera ganska mycket under vintern. Mnga val, t.ex typ av trdck, poolsarg etc ndrades under resans gng.

Jag hann ocks planera uppbyggnaden av pumprum, nskad funktion p elinstallationen mm.

Jag valde till saltklorinator, vilket jag inte ngrat. Hrlig vattenkvalitet och underbart lttsktt.

Men visst var det svrt att vnta.

r det verkligen en ovanmarkare du bygger? Lter som en markpool.
Men OK, den kanske gr bra till vilket som.

Lycka till med planerandet och bygget! O0

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvrmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad dacke

« Svar #2 skrivet: september 18, 2009, 08:40:09:09 »
PS!
Skall du inte lgga in denna trd under "byggtrdar"?
DS
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvrmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

« Svar #3 skrivet: september 18, 2009, 19:24:10:10 »
Hej ing9725. :)

Sg till om du vill att denna trd ska bli byggtrd, d flyttar jag den.
Det finns en pool fr alla trdgrdar och plnbcker, det gller bara att hitta rtt.

Utloggad ing9725

« Svar #4 skrivet: september 18, 2009, 20:46:16:16 »
Visst, lgg upp den som byggtrd Fia,

Dacke: Det r en ovanmarkspool, ej nergrvd.

Allt r planerat och uttnkt i minsta detalj :-)
Tjejen har skissat p en ritning i ett halvr snart fr att f det s
perfekt som mjligt.
Har ett stort hus(330 m2) och en stor tomt (12800 m2) s en stor altan
med pool kommer att gra susen.
P sndag ska jag brja med poolvggarna, har kapat till all armering s det ska bara vara att pussla ihop "legobitarna"
Knner mig lite nervs infr lampmonteringen och bredd/ut- lopp men det
fixar sig nog.
Ska fixa allt med gjutningen i hst fr att till vren lgga in linern och dra all slang samt bygga pumprum.
lngtar s att det gr ont i kroppen :-)

Utloggad NackaNicke

« Svar #5 skrivet: november 10, 2009, 21:09:30:30 »
Hej

Hur gr det med poolen?
Jag brjar bli klar med mitt bygge, imorgon kommer Thermatec och monterar pooltak sen ska linern monteras, Har du ftt p din?

Det enda problemet fr mig hitills var att det frba.. lamphuset trycktes ut vid betongfyllning trots (vad jag trodde) bra mothll.. Se upp med det!

Annars verkar det vara en riktigt bra konstruktion med dessa frigolitblock.

/Nicke
Thermopool 3,5x7, Gulberg&Jansson VP 9kW, Thermatec pooltak

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!

• Dot gster: 109
  • Dot dolda: 0
  • Dot anvndare: 0