Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tryckfall nr2  (läst 1558 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pool

Tryckfall nr2
« skrivet: maj 20, 2009, 20:57:32:32 »
Hej!
Körde jag cickulate var det värdens drag i insug och utblås mitt strul började när jag bytte sand.
Tog upp mitt filter hayward 166 bytte sand från 0,4-0,4 till 0,6-0,8 och skulle testa nu till mitt andra problem:
Nämligen att få dit alla slangar har provat med värmepistol men lyckas inte få på slangarna någon som har ett tipps eller två...
Vad tror ni där ute om mitt sandbyte kommer det att funka för uppenbarligen ligger felet i mitt filter.

Ha det ///Micke

Poolgiganten

Utloggad William

SV: Tryckfall nr2
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2009, 05:34:05:05 »
Hej!
Körde jag cickulate var det värdens drag i insug och utblås mitt strul började när jag bytte sand.
Tog upp mitt filter hayward 166 bytte sand från 0,4-0,4 till 0,6-0,8 och skulle testa nu till mitt andra problem:
Nämligen att få dit alla slangar har provat med värmepistol men lyckas inte få på slangarna någon som har ett tipps eller två...
Vad tror ni där ute om mitt sandbyte kommer det att funka för uppenbarligen ligger felet i mitt filter.

Ha det ///Micke
Tidigare har jag också kört med värmepistol men slutat med det, för det är stor risk att slangarna blir brända och viker sig när man trär på dom på rören.
Koka istället en stor kastrull med vatten, ha locket på och sen när du kommer till poolen så ta av locket och stoppa i slangänden som du ska trä på. Låt den vara i det heta vattnet omkring en minut. Handskar rekommenderas och helst bör man vara två, en somhåller kastrullen och en som böjer slangen i vattnet. Gnid gärna in röret med lite såpa också, det brukar underlätta.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag