Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Hemmbygge i leca.  (lst 4481 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad henkehst

Hemmbygge i leca.
« skrivet: april 19, 2009, 22:28:51:51 »
Jag provar med lite bilder av mitt poolbygge. Funkar det s kommer det mer. Bilden r frn starten sommaren 2008.

Utloggad Pea

SV: Hemmbygge i leca.
« Svar #1 skrivet: april 20, 2009, 19:27:19:19 »
va inte blyg nu, mer bilder  O0
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare frn Poolmans.
Pool nr2: Egenhndigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
vrmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad henkehst

« Svar #2 skrivet: april 20, 2009, 22:28:16:16 »
Ja det fungerade ju, hr fr ni extra !!

Utloggad henkehst

« Svar #3 skrivet: april 21, 2009, 22:48:19:19 »
Hr r lite nya bilder bla p min egen-tillverkade kullvert fr solpanelerna som skall monteras p ett markstende stativ. Poolprojektet som tog lite lngre tid n berknat s det blev inget badande frra sommaren. Men nu kr jag stenhrt var ledig stund fr att hinna frdigt till sommaren. det r en hel del moment som man skall ta sig igenom som hembyggare. Men man lr sig p vgen. Nu har vi krt grus till markomrdet runt poolen (ca 35 ton 16/32). Jag hyrde en larvgende minidumpers ver pskhelgen, den var helt otroligt bra. Trallvirke och bjlklag r bestllt s nu gller det.

Utloggad henkehst

« Svar #4 skrivet: maj 27, 2009, 22:33:46:46 »
Nu var det dags fr lite uppdatering av byggbilderna. Efter mnga om och men s har vi frngtt planerna med grs utanfr trallen och bestmt oss fr stensttning. Som avgrnsning av poolomrdet s bli det en mur p ca 1 meter. Fr dyliga lsningar tgr det en j...la massa grus, ni vet tjle & drnering och annat kul som mste tnkas p. Det r konstig vad lite ett lastbilslass grus rcker men det r tung s det frslr att f ut med skottkrra. Jag passade p att skicka ned lite plintrr till orrd botten nr vi terfyllde runt poolen frra ret nr vi terfyllde. De har varit bra att rikta brlinorna mot och har inte rrt sig ver vintern. Fr vrigt lgger jag bjlklaget p trdgrdsplattor i vlpaddat grus och riktar med "Bulo brickor".
Jag r snart klar med trallen och nrmar mig kortsidan dr rullen fr poolskyddet skall monteras. Jag r sugen p att vnda p rullen och bygga in den med upprullning p ovansida i stllet fr under. Det r klart lite pill med det men i vrigt ser jag inte ngra problem med funktionen, kommentera grna om ni vet annat.
Det blir lite slanga och rr fr belysning och vrme pumpar. jag kommer att starta en trd i teknik avd sedan nr maskinrummet nrmar sig frdigstllande.

Utloggad insweden

« Svar #5 skrivet: maj 28, 2009, 12:08:53:53 »
Hej
Snyggt bygge!
Jag hller ocks p med ett lecabygge och undrar hur du fster "konstgrset" p sidorna?
Har du lagt ngot p bottenisoleringen och vad r det fr typ av isolering i botten?
Vad ska du anvnda fr typ av liner?

Mnga frgor frn en undrande Johan!

Utloggad henkehst

« Svar #6 skrivet: maj 28, 2009, 20:58:33:33 »
Kul med lite gensvar. Jag primade vggarna med vanlig betongprimer efter det att jag slipat av alla ojmnheter med flexen. sedan limmade jag konstgrset med vanligt golvlimm det fungerar mkt bra. Bottenisoleringen r av fabrikat Sundolit 70mm och med hrdhetstal 300, den j jag dock besviken p det blev fullt med mrken nr jag gick p den. Trkigt men det var liksom inte lge att byta. Ett gott rd r att limma matta osv frst och lgg in isolering sist.
Bifogar en bild p ett annat hemmbygge, s hr fr man hjlp av barnen med gruskrningen.

Utloggad insweden

« Svar #7 skrivet: maj 29, 2009, 09:52:21:21 »
Den va cool  O0 Vad har du anvnt fr motor?

Det dr med primer och golvlim ska jag ta och kopiera. Jag r ocks orolig fr tryckmrken i isoleringen.
Har en liten fundering p att kpa en billigare isolering och lgga formplyfa ovanp och sen avsluta med konstgrs, frgan r bara om det blir fuktigt ovan isoleringen och hur lnge formplyfan kan hlla i den miljn?

/Johan

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!