CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kopplingsordning  (läst 2121 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad CD

Kopplingsordning
« skrivet: december 02, 2008, 18:25:28:28 »
Hej vi har en "bubbelpool" där vi renar med brom. Nu har vi fått svårt att få upp värdet i poolen. Jag plockade bort bromgeneratorn för rengörning och misstänker att jag kopplat tillbaka i fel ordning.

Själva generatorn har två "ingångar" på den ena står det tydligt entrance.

Men frågan är vilken slang som ska dit?

Vi har två slangar från själva systemet en som sitter precis efter pumpen och innan sandfiltret.

Sen sitter den andra slangen efter sandfiltret men innan värmepatronen.

Vilken är det som ska vara den som går "in" i bromgeneratorn?

Någon som vet?
Har prövat båda men inget verkar funka för att få ok värden för att hålla poolen ren.

 ???

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Kopplingsordning
« Svar #1 skrivet: december 25, 2008, 18:59:36:36 »
Hej CD!
Jag är inte insatt i bubbelpoolsdetaljer, men frågeställningen verkar intressant.
Menar du att bromgeneratorn kopplas parallellt med sandfiltret? Då riskerar man ju att få smutsigt vatten genom generatorn. Jag skall bygga pool med saltvattenklorinator och där kopplar man in denna efter filter och värmare.
Hur som helst bör ju vattnet tryckas genom systemet och gå in via "entrance" (ingång) för att sedan gå vidare för att så småningom nå insprutarna i poolen.
Om det är riktigt att generatorn varit kopplad parallellt med sandfiltret (?)så borde entrance kopplas till slangen mellan pump och sandfilter.
Hur gammal är generatorn?
Kanske måste du byta cell?
Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag