Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Nytt Leca projekt  (lst 14428 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Pea

Nytt Leca projekt
« skrivet: maj 26, 2008, 14:48:22:22 »
s har vi kommit en bit med frvandlingen frn en palmyra ovanmarkare till en nergrvd murad med leca. gropen r grvd, plattan r gjuten (15cm med 2 lager armering, s inte anlggaren skller p mig), lecastenen och bruk levereras p onsdag (byggmax). slangpaket, skimmer, snapinlist och 2 inlopp bestllda p poolstore.
det stora "bryderiet" nu r om vi ska ta en mosaik eller cararra liner, var ute hos poolkungen och kikade p deras utstllningspooler men blev inte s mycket klokare av det. mosaik linern r snygg och klassisk, cararran r ocks snygg och desstom nnu bttre p att dlja smveck dyl, men med mosaik s upplevs vattnet ngot klarare, hmmm... bst att tanten fr bestmma.

ska mura 7 skikt till 140cm hjd och toppa med en tryckt 45 regel att skruva snapinlisten i. tror 135 blir lagom fr oss i bad-djup, innermtt blir annars 7.20*4. ville haft den 7.80 lng men det ville inte tanten, hon tyckte att det rckte med 6.60 men d fick jag ta p mig byxorna visa var skpet ska st ;)

vet att de flesta krt med mosaik liner eller enfrgad men om ni skulle gjort om det, vilken skulle ni valt d?

lgger in lite bilder senare, bara en grop med platta just nu, inte mycket att skda.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare frn Poolmans.
Pool nr2: Egenhndigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
vrmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad fridasven

SV: Nytt Leca projekt
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2008, 15:10:11:11 »
Halloj,

kul med nya projekt..
 Fr man vara s frck och frga vad ni rknar med att sjlva poolbygget kommer att kosta, allts bara sjlva poolen med schaktning och allt snt frutom soldck eller det ni ska ha runt.....
Vi r nmligen p planeringsstadiet fr poolbygge och det skulle vara intressant att se vad det kostar att bygga den sjv frn grunden=)
Rektangulr pool med romantrappa 8x4m. Kommer vrmas med VP troligen Brilix.

Utloggad HappyDigger

« Svar #2 skrivet: maj 26, 2008, 15:48:02:02 »
nnu en lec(a) po(o)lare   O0

Ska bli kul att flja bygget. Har ni tnkt att ha ngon trappa?

Nr det gller linern var vi i samma bryderi men han som svetsade vr (Stockholms Pool och Bygg) kom ut med prover s att vi kunde se p plats. Vi fastnade fr mosaiken, just fr frgspelet mellan de olika frgrutorna. Det roliga r att de flesta som bara ser den tror att det r riktig mosaik och frgar om hur lngt tid det tog  :D

Bara att g p knsla - Ni vljer rtt oavsett vilket ;)
Lngsamt pgende poolbygge i leca med svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak frn Idealcover och italiensk led-belysning. Anvnder Baquasil och vrmer via bergvrme och vrmevxlare. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Pea

« Svar #3 skrivet: maj 26, 2008, 17:07:11:11 »
det kommer att kosta oss i runda slngar 90" fr komplett pool utan vrme och altan.
grvning ca 6", plattan inkl form 15", lecasten inkl bruk, armering och hemkrning 11", isolering under + utanp 5", liner 17" slangpaket, belysning, pump, filter, stege, solfolie, tckning m.m.........
jag vgar pst att det r absolut bst kvailtet fr pengarna att gjuta platta och mura med lecasten, stommen hller i 100 r om man gr det rtt, ett annat linerbyte kanske man hinner med, men det r busenkelt med snapinlist. jag har inte rknat med pooltckning annat n solfolie d vi inte har bestmt hur vi ska gra med det n.

trappa hade varit grddet p moset med d kostar linern 20.000:- till man vill ju grilla en annan filebit sklja ner med lite rtjut + alla carlsberg som gr t under byggtiden  8)

vi kalkylerar med ca 150" helt klart med vp, altan dyl. men troligtvis s stiger kken med lika mycket i vrde  :)

trttnar man p pool kan man ju gra om den till en friggebod med kllare  ;D

Utloggad liverPOOLare

« Svar #4 skrivet: maj 26, 2008, 18:26:26:26 »
Lycka till med dit poolbygge. Hller du budget, r jag imponderad. Hur mycket ska du gra sjlv?
Vill du ha ett gott rd frn en som precis r klar, s r det: Gr som happy Digger och kp en egen grvare. Satan vad man grver, och grver, och grver, och grver.
(nu hade jag kanske lite oflyt att massorna rasade dagen efter att de hade grvt min grop, men nd...)

Utloggad Matt

« Svar #5 skrivet: maj 26, 2008, 19:07:43:43 »
Kul att se att det finns fler som gillar att arbeta....

Jag hller p att frdigstlla utemiljn runt vran 6x3 leca pool.
Om man ska hlla en budget p 150' fr hela kalaset fr man jobba hrt.(vilket jag har gjort.)

Jag har landat p den summa, men det r nog tack vare lite kontakter, och att jag har gjort allt jobb sjlv frutom grvandet.

Jag har rknat ut att jag har lagt ca:500 timmar hittills, och fler blir det.

//Mattias

Leca pool 6x3x1,5 med VP

Utloggad Pea

« Svar #6 skrivet: maj 27, 2008, 08:53:52:52 »
givetvis gr vi rubbet sjlva, finns det nt roligare n att komma hem en eftermiddag nr solen skiner och stta p sig blbyxorna, svettas lite avnjuta en carlsberg med grannen  8)

Utloggad Pea

« Svar #7 skrivet: maj 27, 2008, 21:45:52:52 »
jag fick hem brddavlopp och belysning m.m. idag. knns som jag ftt fel grejer.
hur var mttet enligt bild 01 nedan p ditt brddavlopp happydigger?
hur gjorde du med belysningspottan?

Utloggad HappyDigger

« Svar #8 skrivet: maj 27, 2008, 23:47:11:11 »
Howdy,

Du har nog rtt. Skimmern ser lite kort ut. Har fr mig att nr vi bestllde s angav vi att den skulle till en Lecapool fr att f en extra lng hals. Jag har 10 cm frn "pottan" in till kanten vilket allts gr ungefr 30 cm dr du har 20  :-\ Vet inte om det syns men jag skubbade ut och tog en bild:

Nr det gller belysningen kan jag inte hjlpa dig. Har LED-lampor som sitter i vanliga ingjutningsrr och jag vet inte riktigt hur de vanliga fungerar men det finns skert mnga andra kunniga hr p forumet som svarar  O0
Lngsamt pgende poolbygge i leca med svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak frn Idealcover och italiensk led-belysning. Anvnder Baquasil och vrmer via bergvrme och vrmevxlare. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Janne G

« Svar #9 skrivet: maj 28, 2008, 09:28:39:39 »
Nr det gller skimmern s gr det med den du har. (Om du kr med 19cm leca. Gr med 25 cm ocks men mer jobb)
Jacka ur lite grann p utsidan av lecastenarna pch passa in skimmern.
Lgg p bruk, lgg dit skimmern och fyll upp runt om med bruk. Stt fast ett par brdbitar med tving och fyll upp igen.
Enklast r att mura upp med lecan och lmna plats fr skimmern som man stter dit dagen efter.

Nr det gller lampan s kapade jag ur lecan med flexen och borrade ett hl fr slangen snett uppifrn. Sen slnge jag i lite bruk och satte i lampan och stllde en trave lecasten samt en plywoodskiva som std. Sen var det bara att mura vidare uppt.
Den sitter fortfarande kvar, 2 r senare ;D
/Janne
Har Leca-pool 6 x 3 x 1,2 med poolvrmepump Maxi 35
Bor: Vster om Kunglv

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!