CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pooltak  (läst 30762 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad San

Pooltak
« skrivet: augusti 01, 2007, 09:31:01:01 »
Någon som har erfarenhet av pooltak från Idealcover eller Termatec??
Finns det andra prisvärda alternativ??

Poolgiganten

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Pooltak
« Svar #1 skrivet: augusti 01, 2007, 19:10:51:51 »
Väntar på ett pooltak från Idealcover just nu (Klasik B beställt från www.pool-zentrum.de). Borde vara här imorgon så jag får återkomma med ett utlåtande inom ett par dagar.

Det är klart att det borde skilja en del mellan 45.000 kr och 140.000 kr för ett tak till en 4x8 pool... Jag pratade bl.a med Lotteröd som har ett Idealcover tak..

Återkommer....
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Pooltak
« Svar #2 skrivet: augusti 02, 2007, 01:20:15:15 »
Väntar på ett pooltak från Idealcover just nu (Klasik B beställt från www.pool-zentrum.de). Borde vara här imorgon så jag får återkomma med ett utlåtande inom ett par dagar.

Det är klart att det borde skilja en del mellan 45.000 kr och 140.000 kr för ett tak till en 4x8 pool... Jag pratade bl.a med Lotteröd som har ett Idealcover tak..

Återkommer....

Hej Happy Digger, visst är det riktigt spännande = taket kommer....tjohooooo....glöm nu inte att ha en riktigt bra poppnittång hemma.....(den som var med i takpaketet höll inte, vet inte om vi hade otur)......men å andra sidan...... har man en EGEN grävmaskin.....så.... har du säkert redan en sådan också....eller hur ???...kryssmät noga, glöm inte det...Det finns montageanvisn. på DVD också.

Lycka till med pooltaket.....kan nästan lova att barnen slutar hacka tänder.....precis nu har vi en lufttemp. ute på 14,4 grader, inne i poolhuset ligger lufttempen på ca. 28-30 grader, vattentemp i poolen är mellan 26-27 grader...vi har inte någon annan uppvärmning, elpatron finns, men just nu behövs den inte alls p.g.a taket ........nä om man skulle gå ut och ta sig ett dopp.....en sådan helt otrolig känsla att kunna bada PRECIS när man vill......även om det är mitt i natten...........

LOTTERÖD






 
« Senast ändrad: augusti 02, 2007, 01:25:46:46 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad mrcaspian

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hyltebruk, Halland
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Många timmar senare
    • Visa profil
    • Vårat poolbygge
SV: Pooltak
« Svar #3 skrivet: augusti 02, 2007, 06:42:19:19 »
Är lite intresserad av Skalanders lösning. Vill gärna se bilder på hans bygge. Jag har en rund pool på 5,5 meter.
Det verkar som om inte Idealcover spänner så brett på serien Klassisk.
Eller har jag fel.
Pool: J&F 5,5x1,32. 16 m2 Primastarsolfångare.
Värmeväxlare mot vedeldad acc.tank 1700 lit.
http://www.hallqvisthylte.se
http://mrcaspian.jalbum.net/Poolbygge%202006-2007/

skanelars

  • Gäst
skanelars
SV: Pooltak
« Svar #4 skrivet: augusti 02, 2007, 07:37:04:04 »
Hur i H-e lägger jag in bilderna. Jag är komplett datanörd. Ge mig en enkel beskrivning så skall ni få bilder.
Skanelars

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Pooltak
« Svar #5 skrivet: augusti 02, 2007, 21:56:13:13 »
Kolla in denna länken.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.msg13174#msg13174

Du kan också trycka på "fler alternativ..." som finns under rutan man skriver i och bifoga dina filer.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

skanelars

  • Gäst
skanelars
SV: Pooltak
« Svar #6 skrivet: augusti 04, 2007, 09:27:37:37 »

Utloggad Fia

SV: Pooltak
« Svar #7 skrivet: augusti 04, 2007, 09:40:16:16 »
Det kan man kalla poolrum!! Kanonläckert! <antman>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

skanelars

  • Gäst
skanelars
SV: Pooltak
« Svar #8 skrivet: augusti 04, 2007, 09:52:00:00 »

Så här har jag gjort.
Pooltaktet är från Albion (Ideal Cover) och fick ett pris från LivingQuality i Höllviken på 98 000. Tidigare hade jag fått ett pris av Termatec på ca 160 000. Taktet heter Casablanca låg ocg är 7 m brett och 8 m långt. Höjden är på det högsta stället 0,7 m.Jag har haft det i 3 år och sökte bygglov för konstruktionen. Sidan mot grannen la jag på höjden 1,6 både för att ha så låg höjd mot grannen som möjligt men framförallt för att lätt kunna skjuta taktet. Den andra långsidan la jag på 2,0 m och satt in ett skjutglasparti som jag kom över billigt. Den största sektionen gjorde jag fast så att det blev intergreat med växthuset. Övriga 3 sektioner är helt skjutbara. Min totalbudget hamnade på ca 145 000 och detta ångrade aldrig förutom då att jag låter frugans växthus svälla över lite även in i poolhuset. Vi badar från valborsmässoafton tills in i slutet av oktober. Förra året badade vi in i november på grund av den varma hösten. Pooltaktet fyller nu 4 år och vi använder det mycket framförallt denna sommaren då det har varit skönt att krypa in i värmen.
Min pool är en 11 år gammal miamipool Kidny och nu är linern helt kass och måste bytas ut. Jag har en stor läcka i en av svetsarna och måste fylla på 100 tal liter vatten flera gånger i vecka. Jag ser också att PVC-mjukgöraren gått ut linern och den har börjat vecka sig. Jag känner också med handen att ytan bakom i stålplåtarna känns knottrig och jag hoppas att detta bara är sand från myrorna och inte rost. Jag skall plock ner linern i vinter och bestämma då hur jag skall göra. Är det inte förskräckligt så byter jag bara linern. Alternativet är att jag låter en svetsare från Tjeckien göra en PP-svetsning av en ny pool.
Skanelars

skanelars

  • Gäst
skanelars
SV: Pooltak
« Svar #9 skrivet: augusti 04, 2007, 10:32:44:44 »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag