Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Miami Pool Kidney 8,4*4,9  (lst 13567 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Handyman

Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« skrivet: juli 27, 2007, 21:55:54:54 »
Allting bestllt, vntar bara p leveransen som sker v. 35. Har tagit sem. v. 37 fr att pbrja detta projekt. Lite nervs r man allt, man vet inte riktigt vad man gett in sig p. Men, men
det ska nog allt g bra. terkommer med bilder fortlpande.

Utloggad Fia

SV: Miami Pool Kidney 8,4*4,9
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2007, 22:22:40:40 »
Hej Handyman o vlkommen.  :)
Det kommer skert att g bra o det finns ju ngra hr som byggt den poolen som kan komma med rd o std.
Det finns en pool fr alla trdgrdar och plnbcker, det gller bara att hitta rtt.

Utloggad hundhajen

« Svar #2 skrivet: juli 28, 2007, 21:52:06:06 »
Hej Handyman!

Vi har just premirdoppat i vr Miami Kidney (som dock mer liknar en "Drop") 8.4*4.9 - skn knsla efter ett j-a slit. Kan bara sga att det tar betydligt lngre tid n man tror och att vi mnga gnger ngrat att vi inte valde en rektangulr pool. Rkna med 2 veckors jobb fr poolen om du tnker gra det mesta sjlv utver grvning och el (och lika lng tid fr terhmtning :-). Men tots allt knns det som det r vrt allt slit och du har definitivt hittat rtt forum - har hittat mnga anvndbara tips hr.

Vad har du fr spec p din? Vi kr Carrara-liner, trappa, Pahlens 51 VP och transparent Miami cover.

Lycka till!  O0
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvrmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak frn Albion/IdealCover.

Utloggad christian

« Svar #3 skrivet: juli 29, 2007, 13:37:05:05 »
Hej Hundhajen,  <help>

Vi gr i pooltankar och det lutar nog t en Miamipool, 4984. Vad vi inte kan se framfr oss r hur poolen skulle se ut MED trappa. Broschyrerna r ju fulla av kidneypooler men alla utan trappa. Har du mjlighet att lgga in en bild som hjlp fr vrt val, undrar...

christian :)

ps - har ni lagt ngn sarg? sten/ tr?  <help> <help>

Utloggad RLA

« Svar #4 skrivet: juli 29, 2007, 14:28:32:32 »
S hr kan det se ut med trappa:
http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm
Har ingen pool lngre!!

Men den vi hade sg ut s hr: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Handyman

« Svar #5 skrivet: juli 29, 2007, 18:54:27:27 »
Tjenare Hundhajen

Jag tror nog att det blir lite slit och slp framver, kanske tillochmed en och annan svordom.
Det gller att ta hjlp av alla nra och kra s jag kommer att ha lite hjlp med det mesta faktiskt. Annars ska vi ha en Mosaik Liner med en vanlig stege av platsbrist hade grna tagit en trappa och som skydd har vi valt ett Miami Cover II Bltt. Som uppvrmning ska vi ha solpaneler.
Hade tnkt att lgga panelerna p vrt garagetak, men tyvrr fr vi bara in fem stycken 2 meters s jag hoppas att det rcker fr att hlla en temp p runt 25 grader. Men som sagt var det blir mnga smnlsa ntter fram till byggstart som man ligger planerar i huvudet.

Utloggad christian

« Svar #6 skrivet: juli 29, 2007, 20:14:11:11 »
Tack, RLA, detta var ju super! Ser ju verkligen hrligt ut. Det blir definitivt trappa!  O0

Fr man frga om du byggde sjlv eller lejde bort jobbet. r sjlv i valet o kvalet. Vger att f det frdigt, klappat o klart till hgre pris mot att mecka sjlv - kul kanske men tar tid - o drmed lgre kostnad.

christian  :)

Utloggad RLA

« Svar #7 skrivet: juli 29, 2007, 20:56:06:06 »
Jag gjorde allt sjlv, lite hjlp av brorsan, men det kostade bara mat och rdvin!!
Har ingen pool lngre!!

Men den vi hade sg ut s hr: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad hundhajen

« Svar #8 skrivet: juli 29, 2007, 21:46:12:12 »

Jodu Handyman, slit & slp lr det bli! Men ocks vldigt sknt nr det r frdigt. RLAs anlggning har varit min mlbild och hade siktat p lrkdck. Tyvrr r det ju rtt svrt att hitta bra lrk till vettiga pengar nu (byggvaruhusen r ofta slutslda trots lockpriser) - s det blir brunimpregnerat med rfflor (K-Rauta) som ska lggas mot slutet av veckan.

Har ingen erfarenhet av solpaneler men undrar om de klarar mlet p 25 grader? Vr Pahlen 51 VP stampar runt 23 grader (utan tcke). :( 
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvrmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak frn Albion/IdealCover.

Utloggad MrXs

« Svar #9 skrivet: juli 30, 2007, 08:24:59:59 »
Hundhajen.

Vet ej var i landet ni bor, men jag har 23 grader efter allt detta regnandet och det dliga vdret.
Vrmer med enbart solfngare.
D det blir sol en dag s ligger jag p 28 grader, kr med 5st 3meters i 50 kubik vatten.

Jag ligger p en ut temp p ca 30 grader i solfngarvattnet och trycker igenom ca 15 kubik i timmen.
Supernjd med mina solfngare. (Danke RLA :) )

Handyman dina solfngare lr vara exakt sammma bara att mina r 3 meters.

Har ju 6st egentligen men d hade jag ftt stta dem hgre upp och det ville jag ej.

Handyman verkar bo i samma by som mig och har du dina i sderlge som jag har s borde det fungera, dock lite lngsammare uppvrmning men inte s mkt tror jag.
25 grader skall inte vara ngra problem.
« Senast ndrad: juli 30, 2007, 08:29:54:54 av MrXs »
Rektangulr 8x4 i Leca med Roman end p kortsidan. Vrmer med solfngare.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!

• Dot gster: 108
  • Dot dolda: 0
  • Dot anvndare: 0