CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips på vart man kan få vatten till att fylla poolen-  (läst 10394 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vedalotta

Tips på vart man kan få vatten till att fylla poolen-
« skrivet: juli 16, 2007, 20:46:47:47 »
Hej Vi har precis byggt klart vår pool och undrar om någon har bra tips på hur man kan fylla poolen.
Vi har egen brunn och det kan bli lite svårt att fylla poolen från den.
tacksam för tips vart man kan vända sig.

MVH Lotta

Poolgiganten

Utloggad turbouffe

SV: Tips på vart man kan få vatten till att fylla poolen-
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2007, 22:24:23:23 »
Hej och välkommen hit! O0

Brandkåren, lokal transportfirma som SITA, Ragnsells, sök på färskvatten eller liknande, de kan leverera färskvatten eller pumpa ur vattenbrunn om sådan finnes inom tillgängligt avstånd.
Hälsningar, Uffe i Västerås med flera projekt på G http://www.stb-racing.com

Eva

  • Gäst
Eva
SV: Tips på vart man kan få vatten till att fylla poolen-
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2007, 16:29:03:03 »

Vi kontaktade kommunen (VA-verket) eftersom vi har en brandpost nära oss. Vi fick hyra ett brandposthuvud med mätare och nyckel. Slang fick vi själv anordna. Sen fördes förbrukningen på den vanliga fakturan. Mycket smidigt!

Eva

lospilotos

  • Gäst
lospilotos
SV: Tips på vart man kan få vatten till att fylla poolen-
« Svar #3 skrivet: juli 25, 2007, 13:21:53:53 »
Hej!

Vet ju inte var du bor, men skulle du bo i närheten av Norrtälje så vill jag tipsa om Roslagsbrunnar. Christer som kör ut är jättetrevlig och kom även med bra poobyggartips.
1500:- för 10 kbm vatten tror jag vi sa.

/Niklas

Utloggad Laika

SV: Tips på vart man kan få vatten till att fylla poolen-
« Svar #4 skrivet: juni 23, 2008, 18:32:05:05 »
Vet ju inte hur du bor men jag antar att det är landsbygd som jag och därmed inte ansluten till kommunalt vatten. Själv har jag problem med rost i mitt vatten+dålig tillgång. jag köpte vatten av en granne för en flaska whisky varje år tills ja kom på att ett patronfilter ur filtersynpunkt mest är att betrakta som ett dåligt skämt! Sandfilter införskaffades och därefter inga bekymmer.. Ja joo grannen får ju köpa sin whisky dyrare numera.. >:D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag