Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Bottensugsproblem! Munstycket suger fast i botten!  (lst 361 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Danielsundgren

Bottensugsproblem! Munstycket suger fast i botten!
« skrivet: september 02, 2017, 13:05:50:50 »
Hej! Har nyligen installerat en linerpool 5x9m, 1,20 djup.
Till detta har jag en pentair pump p 0,75hk!

Nr jag ska dammsuga botten (med teleskopmunstycke kopplat till skimmern) s blir trycket fr starkt och munstycket fastnar i botten hela tiden! Ngra tips? Jag har avstngningsventiler p bde inlopp och skimmer, kan jag kanske minska trycket genom att bara ha dem ppna 75% eller nt liknande?

Utloggad nyborjare

SV: Bottensugsproblem! Munstycket suger fast i botten!
« Svar #1 skrivet: september 02, 2017, 13:11:42:42 »
Lter mrkligt. Har du inte ett munstycke med borst runt om?

Utloggad TommyC

« Svar #2 skrivet: september 02, 2017, 13:19:36:36 »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika niver. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vrmepump stlld p 31 grader. Lgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Danielsundgren

« Svar #3 skrivet: september 02, 2017, 13:31:49:49 »
Tjena och tack fr snabba svar!

Jag har en sn hr: http://www.rubinpool.se/produkter/pool-tillbehor/bottensug/bottensug-munstycke

Det verkar som att trycket blir fr hrt p nt stt!

Utloggad TommyC

« Svar #4 skrivet: september 02, 2017, 13:54:23:23 »
Har din bottensug borst p plats under plattan eller har den trillat bort. Utan borst lr det inte fungera. Vr pump r p 720W d v s nstan 1hk och ger inga problem med bottensugen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika niver. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vrmepump stlld p 31 grader. Lgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Bjrred

« Svar #5 skrivet: september 02, 2017, 20:07:39:39 »
Problemet brukar var den omvnda, dvs fr dligt sug
Kolla att dina borstar r kvar och minska lite p utfldet
10x5 murad pool, Baddjup 1,60, 80m3, Poolguard, 30m2 solfngare, Gullberg & Jansson 13,8 kW, Astral Pump 0,75Kw, Astral Filter 600 mm

Utloggad Danielsundgren

« Svar #6 skrivet: september 04, 2017, 08:11:02:02 »
Jag provade att minska fldet och det gick d mycket bttre! Tycker dock att det r konstigt att det ska behvas gras, d borstarna sitter kvar som de ska.

Tack fr all hjlp

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!