CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad kostar ett poolbygge totalt?  (läst 19007 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pelllle

SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #10 skrivet: mars 29, 2007, 16:27:35:35 »
Hej Poolmuppen!
Jag sitter och funderar just nu på en offert från Miami pool det är modellen 4060 rektangulär 4*6 m det dom räknat på är följande,

pool     74.300 :-
marmorerad liner 2386:- (halva priset till 31/3)
trappa modell 1500   14.000 :-
poolskydd standard inkl trappskydd 6400:-
poolskydd miami cover ll inkl trappskydd 14.200 :- ( vad jag nu ska med den till  då jag har standard som val) Det blir -14200:- mindre om den inte behövs, då lägger jag det på värmepump istället 10.000 billigare  = 19900 :- till 31/3,

Avgår rabatt - 10,14%  = ca: 11.286 :-

Summa kronor 100.000 :-       med värmepumpen  ca 106.000:-

Installation etc 83 tim med gubbar á 385:00  31.955 :-
El-Installation  c:a     2500:-
Diverse material väggrus,stenmjöl singel matjord etc  3062 :-
Övrigt, det är med grävning och allt  14.075 :-

Komplett installation med allt bortlejt = Badklart    150.000 :-   (156.000:- värmepump)

Mvh pelle

Poolgiganten

Utloggad Poolnicke

SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #11 skrivet: mars 29, 2007, 20:22:22:22 »
Pelllle,
Ingår:
Isolering?
Bottenmatta?
VVS-detaljer för värmepumpen?
elmaterial(Jordfelsbrytare, elskåp kablar osv?)
Trall?
Stenläggning?
Vinterplåtar?
Startpaket kemikalier?
Lampa?
Poolhus till pump och filter?
osv.

Kan bara konstatera att ett poolpaket som kostar 50 000 mer än mitt paket samt 30 000 mer i arbetskostnad men trots detta landar på samma slutkostnad måste ha en hel del dolda kostnader/Borttagna komponenter. Det finns tex ingen poolägare som vill ha sand/grusstrand runt poolen.

Hur ser det ut för er andra som har byggt pool. Landade slutnotan på vad pooleverantören offererade?

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #12 skrivet: mars 31, 2007, 11:21:07:07 »
Nu är det ju ca 5 år sedan vi byggde men vår pool kostade ca 70 000 kr då och jag gjorde allt själv, hamnade på 93 000 kr inkl altanutbyggnad runt poolen. Om man räknar med att arbetet för att köpa tjänsterna hade legat på 30-50 000 kr så är alltså 150 000 kr inte omöjligt om förutsättningarna är liknande.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Poolhajen

SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #13 skrivet: april 01, 2007, 21:00:45:45 »
150-160 000 är mycket möjligt om vissa förutsättningar klaffar:
  • du hittar ett prisvärt poolpaket,
  • gör en del jobb själv
  • grävningen blir billig tack vara bra kontakter och rätt sorts jord i backen. Inga stenar
  • du kan återfylla med det som blev över i förra punkten
  • du orkar vänta på att gräset skall växa tillbaka och inte bygger någon trall eller lägger sten runt poolen
  • du nöjer dig med ett lite enklare poolskydd
  • Vatten finns så du slipper ta dit en tankbil

Inte allt men merparten är nog förutsättningar för att komma inom budget.

/HW

Utloggad Fia

SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #14 skrivet: april 01, 2007, 21:34:04:04 »
men av en pooltillverkare fick jag beskedet att 160000 kr för rubb & stubb, det innebär en pool om 4 X 8, med ett ganska så standard poolpaket samt skydd, solfångare & montering. Gräva, ta bort jord, ja allt jobb dvs.
Är detta orimligt "billigt" eller kan det mycket väl sluta där?

Måste kolla så jag fattat rätt, var det inte en offert på 160 000:- du fått av en poolförsäljare och då ingår det du räknar upp ovan? Om det är det så tycker jag fortfarande att det är ett bra pris! Där ingår ju det viktigast. Det som tillkommer är ju hur du vill ha det runt poolen.
Allt som sen är roligt att ha, är ju valfritt! :)
« Senast ändrad: april 01, 2007, 21:37:33:33 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad pelllle

SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #15 skrivet: april 02, 2007, 20:09:44:44 »
Poolnicke!

Det är ett prelimenär kostnadsberäkning inkl moms.
Schaktning till 1,5 m djup
Schakt för anslutning maskinrum
Borttransport del av massor
Återfyllnad singel schaktmassor
Hyra markvibrator
Återställning av mark.
Dom har beräknat  att väggrus 10 cm på botten  efter chakt 4 kbm,stenmjöl 5 cm poolbotten 1,0 kbm, singel 10 cm närmast stommen,4,0 kbm matjord,gräs etc för återställning av markytan 1,0 sats, Och det ska tydligen  räcka men det visar sig  :).
sedan är det efter poolpaketet dom har i katalogen poolguiden,står inget om vvs dragningen men el-skåp med tidur för pump, kontaktor för elvärmaren ingår likaså belysningen +kemikaliepaket,den enkla sorten av poolvårdsutrustning är med. Bottenmatta ingår står inget om övrig isolering.
Funderar på om jag ska sitta i badbyxor och vänta eller om jag ska göra det mesta själv  då jag kan få hjälp med gräv o schakt billigare är lite sugen på modellen badbyxor faktiskt  ;D.
PS! säkert dyrare nu då jag hade till den 1/4 att fundera.
MVH Pelle

Utloggad Fia

SV: Vad kostar ett poolbygge totalt?
« Svar #16 skrivet: april 17, 2007, 12:32:56:56 »
Hur går det för er Poolmuppen? Har ni hittat något som känns rätt?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag