Pool Spa billigt Störst utbud av poolvärmepumpar! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Välkommen, KLICKA! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Erfarenhet av puh-Anita  (läst 472 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik_1976

Erfarenhet av puh-Anita
« skrivet: mars 01, 2017, 20:36:25:25 »
Hej!
Jag funderar på om det är någon som har erfarenhet av glasfiberpooler ifrån puh Anita?
Vi funderar på att beställa en pool därifrån.

Funderar även på om
Ni gjöt en platta, känns sådär att göra en sand/cementbädd 1:10. Funderar på att gjuta en platta även om vi har väldigt hårt packad morän mark.

Låter även lite konstigt att man måste återfylla med sand/cement runt kanterna de närmaste 30 cm.

Utloggad Alvar

SV: Erfarenhet av puh-Anita
« Svar #1 skrivet: mars 02, 2017, 05:50:31:31 »
Även vi har offert från henne lchr fundersamma så lite erfarenheter vore bra. Var i landet finns ni Fredrik_1976?

Utloggad janlun71

• Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • Antal inlägg: 323
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mars 02, 2017, 08:27:23:23 »
Köpte en pool från Puh Anita 2008 till vår dåvarande sommarstuga. Var inga problem att installera Polen men det har visat sig att kvaliteten inte var speciellt god. 

Var förbi och hälsade på i somras i vår gamla stuga och fick se en pool som var alldeles full av "böldpest" samt att all färg bleknat över vattenlinjen, så att poolen var blå under vattnet med helt vit ova vattenlinjen.

Jämför jag med vår nuvarande pool från fiberpool som köptes 2010 så skulle jag säga att det är en enorm skillnad i kvalitet, men Anita poolen kostade ju inte speciellt mycket så man får nog räkna med att det ska vara skillnad mellan billiga och dyrare glasfiberpooler.

Beträffande installation så skulle jag säga att det är viktigt med att ha ett stabilt material runt poolen, för den dagen du tömmer poolen på vatten för att underhålla, tvätta, polera så är risken gigantisk att det börjar att rasa ner fyllnadsmaterial på utsidan poolväggen när du inte har något mottryck av vattnet.

Tror i och för sig att det gäller alla typer av pool men jag rekommenderar att gör poolhålet 0,5 m större än själva glasfiberpoolen, montera all utrustning som ska genom väggarna innan du sänker ner poolen i hålet och fyll sedan med någon typ av betong, våt eller torrbetong allt efter du fyller vattnet så får du en pool som blir stabil och håller i många år, om du köper en av bra kvalitet vill säga.

Jag är mycket nöjd med vår pool som vi har idag, men lärde mig en hel del vid vårt första poolmontage som jag hade nytta av vid vårt andra poolmontage.  Det finns inga genvägar, är du inte beredd att betala vad det kostar att göra jobbet på rätt sätt, låt bli och spara ett tag till.  Så kommer du att bli nöjd.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad TommyC

« Svar #3 skrivet: mars 03, 2017, 11:32:59:59 »
Intressant att du har egen erfarenhet av böldpest. Vi brukar ju diskutera den risken men det blir ju mest gissningar och spekulationer förutom ett mindre antal exempel på problem med pooltrappor i plast.

Det finns många fel man kan göra när man plastar och med tanke på den besvärliga arbetsmiljön med andningsmask och kanske klumpiga handskar så är det lätt att bli stressad och kanske ta genvägar. Gör man det jobbet som anställd så är nog risken betydande att resutatet blir dåligt om det brister i skyddsutrustningen. Med bra utrustning är det lättare att göra ett bra jobb men bra utrustning är ganska kostsam.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! 50 Ã¥r av innovation och norrländsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Ring 070-6798263!
Pooler, spa bad!

* Online nu!

• Dot gäster: 129
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.