Pool Spa billigt Störst utbud av poolvärmepumpar! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Välkommen, KLICKA! Prisvärda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan Hässleholm

Författare Ämne: Kan ingenting om min pool  (läst 639 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elin

• Gäst
Kan ingenting om min pool
« skrivet: september 17, 2016, 23:05:33:33 »
Hej!
Jag är ny här  :)
Vi har köpt ett hus där det finns en pool från svenska poolfabriken installerad för ca 7 år sedan. Den är extremt misskött och vi har varIt tvugna att tömma den för att få ur all gegga då den stått oövertäckt och stilla i säkert fem år. Nu är den hyffsat ren och påfylld och vi vill köra igång den och se så maskineriet fortfarande fungerar.
Jag är helt grön i poolskötsel. Vi har följt en guide men när den är igång läcker det ur backspolningskopplingen. Ska denna vara igenpluggad när man kör i filter läge? Det satt en plastslang där som satt dåligt när vi tillträdde huset. 

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • Dignitär
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2072
  • Total likes: 84
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Kan ingenting om min pool
« Svar #1 skrivet: september 17, 2016, 23:52:27:27 »
Låter som att centralventilen inte fungerar riktigt som den ska. Det ska inte rinna ut vatten ur den anslutningen när ventilen står i filterläge.

Lägg in lite bilder också så kommer du att få fler bra svar.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³. Vattendjup 1,45 topp skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad TommyC

SV: Kan ingenting om min pool
« Svar #2 skrivet: september 18, 2016, 09:45:55:55 »
Det kan vara ventilplattetätningen som är trasig http://www.badbutiken.se/Ventilplattetatning-till-hayward-6-vags-ventil/article
eller fjädern till tryckplattan som är dålig (mindre troligt) http://www.badbutiken.se/Fjader-till-Hayward-centralventil/article
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! 50 Ã¥r av innovation och norrländsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Ring 070-6798263!
Pooler, spa bad!

* Online nu!

• Dot gäster: 130
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.