Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Installationsguide  (lst 483 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad man99024

Installationsguide
« skrivet: juni 15, 2016, 22:18:06:06 »
Sitter och frbannar de installationsanvisningar som medfljer den poolteknik jag kpt i form av allt frn belysning (Astral LED), till inloppsrr och vrmepump.

Har ngon en lnk en lttfrstelig installationsguide fr belysning i pool?

Jag lever efter sikten att den dummaste frgan r den som inte stlls, drfr undrar jag:
Till mina 2 inloppsrr skickades med en 50 mm PEM-slang som passar p insidan av inloppsrret, men det rcker vl inte med att limma slangen i inloppsrret?

Utloggad Dimitris76

SV: Installationsguide
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2016, 22:27:54:54 »
PEM-slang kan inte limmas. Posta kort av din utrustning s vi kan komma med frslag!

/Dimi
4x8x1.5m epoxyfrgad betongpool, Pooltak frn Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW vrmevxlare, Thermia bergvrme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad man99024

« Svar #2 skrivet: juni 15, 2016, 22:43:55:55 »
Den enda slang jag fick med i paketet var 25 m Flexi grey PVC slang, s jag antar att den ska vara till inloppet, ja verallt, bortsett frn i bjarna naturligtvis.

Fr posta bild imorgon..

Utloggad Rickard

« Svar #3 skrivet: juni 16, 2016, 08:08:01:01 »
PEM och PVC r olika, tror nog att tanken r att PVC-slangen skall limmas i ABS?-kopplingarna till inloppen, om de inte har invndig gnga?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen fretagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Vrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvrmepump + 14.4 m2 Texsun solfngare till ca 32C.
Vr byggtrd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!

• Dot gster: 107
  • Dot dolda: 0
  • Dot anvndare: 0