Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Osmos i glasfiberpool  (lst 708 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad dickmean

Osmos i glasfiberpool
« skrivet: april 25, 2016, 21:24:26:26 »
Hej!

Ny hr p forumet, tnker anlgga en pool i sommar men har lite beslutsngest!

Linerpool, glasfiber?

Frskt lsa om glasfiberpool hr p forumet och alla verkar ganska angelgna om osmos (plastpest) dr mnga skriver
att det lite billigare kommer g snder inom ett par r. Sedan verkar firmorna som sljer dyrare saker vilja inflika att
dom fr mnga samtal frn kunder som rkat ut fr osmos. Men har ngon som verkligen blivit drabbad skrivit hr p forumet om det
r s vanligt  borde det vara skrivit hr eller?

Jag vet i mngt och mycket att billigkp kan bli dyrkp.

Nn som har erfarenhet? :)

Thermopool 7x3,5m sterlenspoolcenter
Kripsol 0,75hk
Welldana 500
Blue Lagoon 40w timer
Aseko Asin Redox
Walu pool Starlight

Utloggad Erik N

SV: Osmos i glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: april 25, 2016, 22:13:06:06 »
Jag vet att jag lst ngra som skrivit om det, men kommer inte ihg vad.

Google: site:poolforum.se bldpest

kan du ju brja med. Kr sedan osmos m.m. sktermer s hittar du mer info.

/Erik
Thermopool 8x4, badmtt 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m. Vattendjup 1,45 topp skimmer.  Vrmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak frn Living Quality
Min byggtrd frn 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad TommyC

SV: Osmos i glasfiberpool
« Svar #2 skrivet: april 25, 2016, 22:36:56:56 »
Det finns ngra trdar hr om trappor i plast som har ftt problem med osmos. Tror inte att jag sett ngon pool med osmos. Dligt hrdad plast p g a fr liten mngd eller fr dligt blandad hrdare, hrdning vid fr lg temperatur osv ger stor sannolik fr s k plastpest/bldpest. Gr man jobbet rtt s r risken vldigt liten.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika niver. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vrmepump stlld p 31 grader. Lgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!