VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rengörning av filter  (läst 2532 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wettis

  • Gäst
Wettis
Rengörning av filter
« skrivet: januari 22, 2015, 19:15:55:55 »
Har problem med att det skummar mycket efter filterbyte.jag använder sanvacs rengöring Tycker att jag sköljer filterna väl och länge , hur gör ni?

Poolgiganten

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Rengörning av filter
« Svar #1 skrivet: januari 23, 2015, 11:16:23:23 »
Har aldrig hört talas om medlet du använt, är det gjort speciellt för Filterrengöring i spabad?

Jag kan bara rekommendera att använd en kemikalie anpassad för ändamålet, annars tror jag att du kan få de problem som du upplever med skumning m.m.

Läste nån stans att alla hushålls rengöringsmedel som man har hemma inte lämpar sig för användning i spabad då de oftast ger bieffekter som t.ex skumning.

Gå till din återförsäljare och köp ett filterrengöringsmedel anpassat för spafilter så ska du se att du kommer att få ordning på ditt spabad.

Själv använder jag Delphin Spa Filter Cleaner till de enklare rengöringarna, där jag bara sprayar på, låter verka och sen spolar av noga. 

Till Djuprengöring av filter var annan månad, så använder jag ett pulverbaserad medel som heter SureSpa filter clearing powder, låter filtret ligga i minst 12 timmar i detta för att sen spola av riktigt ordentligt.

Använder FilterFlosser verktyget för att spola rent filtret på bästa sätt.

Funkar kanon för mig.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Wettis

  • Gäst
Wettis
SV: Rengörning av filter
« Svar #2 skrivet: januari 24, 2015, 11:20:25:25 »
Blandade vist ihop namnet på rengöringsmedelt, Scandinavian spacare heter tillverkaren.enligt bruksanvisning så ska man ta en dl per spann vatten och låta filtren stå i mist 12 timmar. Men som sagt det är skälva av spolningen som är problemet. Får se om jag kan hitta det där verktyget filter Flosser Tack för att du tog dig tid att svara

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag