VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stor rund plåtpool  (läst 1457 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
Stor rund plåtpool
« skrivet: februari 01, 2016, 20:35:51:51 »
Hej!
Det var ett tag sedan jag var på detta forum. Har tänkt bygga pool igen  :) Nytt hus men den här gången tänkte jag bygga större rund pool. Största jag har sett som var prisvärd 10m x 1,5m djup. http://www.rubinpool.se/produkter/pooler/liner-pooler/runda-pooler/rund-100-m-o-150-m-djup Nu undrar jag, är det ngn som sett djupare eller större som man kan köpa i Sverige?

hälsn
Poolnisse  :)
poolnisse :)

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: Stor rund plåtpool
« Svar #1 skrivet: februari 02, 2016, 13:01:19:19 »
Hej,

Jag tycker också att det vore härligt med en jättestor rund pool, men jag har inte heller sett något färdigt poolpaket större än 10x1,5m. Efterfrågan är nog inte särskilt stor i Sverige, då nästan alla vill kunna täcka över poolen på ett hanterbart sätt. Vill du ha större, så krävs nog  specialanpassning eller att du t.ex. murar själv. Vad gäller större djup, så krävs det mer av stommen om poolen ska vara jämndjup. Men om du kan nöja dig med att ha en fördjupning som går från 150cm vid poolväggen till en djupdel i mitten, så blir det enklare, men naturligtvis ändå specialanpassning för att få in t.ex. en liner.

/Ingvar
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Stor rund plåtpool
« Svar #2 skrivet: februari 02, 2016, 17:30:19:19 »
Hur har du tänkt täcka en så stor pool?

Om jag skulle flytta och bygga ny pool skulle nog även jag fundera på en rund pool, de är ju skitbilliga, men jag skulle nog inte bygga så stor, vi står ändå mest still eller flyter omkring i poolen när vi badar, så av den anledningen behöver den inte vara stor, kanske 6 meter.  <dontkn>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan