VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Markpool - nästan helt nedgrävd?  (läst 1394 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mactheknife

Markpool - nästan helt nedgrävd?
« skrivet: maj 03, 2015, 22:13:26:26 »
Hej,

Sitter i planeringsstadiet av pool och har några snabba frågor. Det verkar luta åt en pool från poolkungen, rektangulär 4x8m, nedgrävd. Vet inte ännu om det blir den galvade eller miljöpolen. Problemet är bara att marken sluttar en  smula där vi tänkt sätta poolen, ca 20cm från ena sidan till den andra. Är det ett problem med den typen av pool? Dvs att ena sidan sticker upp ca 20cm. Sen kommer ju ett trädäck runt om alltihopa.

Sen undrar jag även lite om grävjobbet. Har en lokal kontakt som är duktig och gräver billigt, men vad exakt är det han behöver göra mer än gräva ett hål med 150cm djup och 0.5m bredare än poolen på varje sida? Stenmjölet som ska dit, läggs det efteråt så att det slutgiltiga djupet blir mindre än 150cm? Och går de bra att återfylla med grävmassorna (ganska sandig och stenig mark) eller måste man använda sättsand? Och slutligen, antar att det måste till ett bärlager under stensanden? Hur tjockt ska bärlager resp. stensanden vara?

Tack den som tar sig tid =) !

Poolgiganten

Utloggad Rodge68

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Karlstad
  • Antal inlägg: 91
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Markpool - nästan helt nedgrävd?
« Svar #1 skrivet: maj 06, 2015, 19:54:33:33 »
Ring och prata med Poolkungen, jag har för mig att miljöpoolen kan sticka upp 30cm som max ovan jord. Så det bör inte vara ett problem för dig.

Jag byggde en vall och fyllde mot den för att ta lite höjdskillnad.
Bygger  Miljöpool från Poolkungen, 4x7 m ,med romersk trappa. 1,4 baddjup. Mosaik liner, 0,8mm.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan