VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Crash's lecapool i två nivåer  (läst 30165 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crash

Crash's lecapool i två nivåer
« skrivet: mars 09, 2007, 22:02:15:15 »
 ;D I morgon smäller det. Klockan 9.30 tas första spadtaget för en 8x4x1,5 lecapool med romersk trappa på ena kortsidan. Vid trappan blir det en grundare del (2x4m) med ca 75 cm baddjup. Tillbehören kommer (förhoppningsvis ganska snart) från Pool-zentrum.de.

Siktar på att ha pool och pooldäck klart i början av maj. Det är bara att hoppas att inte våren vänder i dörren här precis norr om Dalälven!

Före-bilden:
« Senast ändrad: mars 09, 2007, 22:33:08:08 av crash »
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #1 skrivet: mars 09, 2007, 22:38:50:50 »
Ett till bygge att följa  <sol>  Nu märks det att våren är på gång! Håller tummarna på att den inte vänder!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #2 skrivet: mars 09, 2007, 23:59:34:34 »
 O0 .....vi lover å følge med å gi oppmuntrende kommentarer  ;)

Utloggad nippon

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #3 skrivet: mars 11, 2007, 19:30:15:15 »
Det blir trevligt att följa.

Det är en tuff målsättning att ha allt klart i början av maj!
Det verkar som du har full support här på forumet redan.

Lycka till!!

Utloggad crash

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #4 skrivet: mars 12, 2007, 12:33:07:07 »
Då var den första poolbyggarhelgen avklarad. Gropen är grävd, fiberduk och dränering lagd, formning för betongplattan påbörjad. Tänkte försöka hinna gjuta innan helgen då det ser ut att bli fortsatt milt.

http://www.linslusen.com/Jonas/Poolbygge/index.html
« Senast ändrad: mars 12, 2007, 14:24:32:32 av crash »
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad JohanZ

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #5 skrivet: mars 13, 2007, 14:21:26:26 »
Jag skulle vara orolig för att plattan ska spricka i övergången mellan hög och låg del om det sätter sig lite under. Hur undviker du det?
Tömd och delvis riven markpool i trä från 70-talet. Planerar att gjuta/mura en ny i vår.

Utloggad crash

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #6 skrivet: mars 13, 2007, 20:14:04:04 »
Jag skulle vara orolig för att plattan ska spricka i övergången mellan hög och låg del om det sätter sig lite under. Hur undviker du det?
Sättningarna i marken blir nog minimala då poolen hamnar i helt orörd mark. Några andra åtgärder än att armera efter konstens alla regler och hoppas på det bästa har jag inte tänkt ta. (Det är ju inte precis läge att påla för ett poolbygge)

Om det blir sprickor i betongen? Vet inte om det har så stor betydelse, plattan hålls ju ihop av armeringen ändå. Jag kanske hade varit mer orolig om jag skulle sätta kakel, men nu blir det ju en färdigsydd liner med 10mm cellplastmatta under.

4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad crash

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #7 skrivet: mars 14, 2007, 20:37:59:59 »
Så var det färdigformat, isolerat och armerat. Den vertikala muren mellan djup och grund del är gjuten. I morgon kommer betongbilen, så då ska plattan gjutas. Jag har inte gjutit platta utan expert-hjälp förut men det ska nog gå bra. Tror jag. Lite nervöst är det.
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad MrXs

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #8 skrivet: mars 15, 2007, 17:53:42:42 »
Jag skulle gjuta på söndag, men får skjuta upp det då de säger att det skall bli frost igen med början på söndag tom onsdag enligt väderprognosen..
Och blir det de så är det kört om man inte har värmemattor.
Så det blir till att avvakta lite för min del.
Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Utloggad nippon

SV: Crash's lecapool i två nivåer
« Svar #9 skrivet: mars 16, 2007, 01:57:54:54 »
Ser bra ut Crash

Inväntar med spänning fortsättningen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan