VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Litet läckage  (läst 970 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredsan

Litet läckage
« skrivet: augusti 05, 2015, 06:53:04:04 »
Nippeln som sitter i skimmern läcker ett par deciliter om dagen och det spelar ju ingen roll men frågan är om det finns risk att läckaget ökar (tejpade gängor)??

Håller på att sätta trall så att jag bör åtgärda det innan jag spikar igen (kopplingen ligger under trallen, ovanpå marken). Orsaken till att jag inte redan åtgärdat det är jag inte har någon plugg att sätta i "sughålet" under tiden jag tejpar om.

Poolgiganten

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Litet läckage
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2015, 08:06:29:29 »
Skaffa en vinterplugg, och åtgärda läckaget innan du lägger trallen. Blir inte enklare att fixa senare........
Skruva loss, och dra på myyyyyyycket tejp, så ska du se det blir tett.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan