CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spabad från Svenska Badrumsinredningar  (läst 35174 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #30 skrivet: september 23, 2016, 20:36:43:43 »
Den dagen det kommer ett bad med samma kvallitet som baden jag säljer idag kommer så har jag nog det i min butik.
Måste även ha en stabil leverantör med bra dokumentation på sina produkter och delar.
Det finns även ett ganska stort miljö tänk på många stora fabriker, har nog besökt 6-7 st i USA.
Ultimat hade nog varit:
att man ska ha butik och service organisation bakom sin verksamhet. Och inte som näthandlare, auktions firmor mm som säljer och sedan försvinner. Och lämnar besvikna kunder bakom sig.
Skillnade på billiga bilmärken som folk jämför med är att dom ofta har butik och verkstad...

Förstår att många tror att man kan göra klipp men tror dock man får vad man betalar för...

Jobbar själv i butik med öppet 6 dagar i veckan.
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Poolgiganten

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #31 skrivet: september 23, 2016, 21:06:28:28 »
Den dagen det kommer ett bad med samma kvallitet som baden jag säljer idag kommer så har jag nog det i min butik.
Måste även ha en stabil leverantör med bra dokumentation på sina produkter och delar.
Det finns även ett ganska stort miljö tänk på många stora fabriker, har nog besökt 6-7 st i USA.
Ultimat hade nog varit:
att man ska ha butik och service organisation bakom sin verksamhet. Och inte som näthandlare, auktions firmor mm som säljer och sedan försvinner. Och lämnar besvikna kunder bakom sig.
Skillnade på billiga bilmärken som folk jämför med är att dom ofta har butik och verkstad...

Förstår att många tror att man kan göra klipp men tror dock man får vad man betalar för...

Jobbar själv i butik med öppet 6 dagar i veckan.

Med tanke på vilken tråd du är inne och skriver i så måste jag delge mina erfarenheter. Jag har själv ett Vancouver sedan ett år tillbaka, helt felfritt hittills. Jag känner dessutom ytterligare fem personer som har likadana bad som mig, det äldsta av dem är snart tre år gammalt. Fyra av dessa fem bad har fungerat helt felfritt hittills. En har haft problem med cirkpumpen efter ungefär ett års drift, leverantören kom hem och åtgärdade felet snabbt och utan diskussion. Likaså verkar alla på detta forum, med något enstaka undantag, vara väldigt nöjda med sina bad från aktuell leverantör.

Med andra ord känns det faktiskt som att baden är ganska bra för pengarna och att leverantören tar ansvar för uppkomna fel.

Personligen skulle jag inte ha något emot att äga ett likvärdigt bad (230x230, två liggplatser) från någon av de bästa amerikanska tillverkarna, men prisskillnaden är inte liten direkt. För ett likvärdigt bad med samma utrustning handlar det om mer än dubbla pengarna, något som inte min ekonomi tillät.

Framtiden får utvisa hur bra grejerna håller, någon pump kommer säkert få bytas framöver, vilket jag i så fall gör själv. Även om DXD-pumparna hittills har visat sig vara rätt driftsäkra, strömsnåla och tysta.

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #32 skrivet: september 23, 2016, 21:11:55:55 »
Smaug,
Kan bara gratulera dig,
Jobbar du med spa?

Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #33 skrivet: september 23, 2016, 21:24:32:32 »
Smaug,
Kan bara gratulera dig,
Jobbar du med spa?

Nej, jag jobbar inte med spa. Men jag har tillräcklig kunskap för att byta pumpar, rör, slangar, givare, elektriska komponenter etc. om och när det skulle behövas.

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #34 skrivet: september 23, 2016, 21:33:44:44 »
Ok, med det låter som om du har investerat hela din själ i att försvara Kina bad.

Tycker som sagt innan att branchen borde bli seriösare.
Har själv skaffat el A-behörighet till min firma för att ta det ett steg till.

Forumet är till för att hjälpa kunder mm
Så dom kan göra ett bra köp.

Samt tipsa om goda knep mm

Tycker inte att man ska skruva själv i baden, och definitivt inte om det finns en garanti.
Kommer under nästa år plombera alla el-boxar.

Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Utloggad spareparator

SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #35 skrivet: september 23, 2016, 21:44:14:14 »
Den dagen det kommer ett bad med samma kvallitet som baden jag säljer idag kommer så har jag nog det i min butik.
Måste även ha en stabil leverantör med bra dokumentation på sina produkter och delar.
Det finns även ett ganska stort miljö tänk på många stora fabriker, har nog besökt 6-7 st i USA.
Ultimat hade nog varit:
att man ska ha butik och service organisation bakom sin verksamhet. Och inte som näthandlare, auktions firmor mm som säljer och sedan försvinner. Och lämnar besvikna kunder bakom sig.
Skillnade på billiga bilmärken som folk jämför med är att dom ofta har butik och verkstad...

Förstår att många tror att man kan göra klipp men tror dock man får vad man betalar för...

Jobbar själv i butik med öppet 6 dagar i veckan.

Sluta kasta skit på andra märken och håll dig alltid till fakta. Du får väl inte ta in vilket märke du vill själv i butiken, det bestämmer ju folkpool centralt.
Det är bara för dig att inse att kunderna har olika ekonomiska förutsättningar. Har/vill man inte lägga en högre summa på ett bad utan köper ett billigare låt dom göra det. Jag har sett Kina bad som varit riktigt bra och amerikanska bad som varit riktig skit. Speciellt map isolering. Det jag brukar säga, köp ett bad där organisationen runt är bra. Är den inte det var beredd på att det eventuellt kan bli dyrt i framtiden. Om man då inte har råd med ett premium bad så kan man ju få lov att chansa. Kan man då skruva själv eller anlita någon som inte skinnar dom så kan man ju faktiskt ta att set finns lite defekter på badet men man kan bada. När det sedan är helt slut så är har man erfarenhet och kan välja att göra hur man vill.
Men framförallt så pratar jag inte skit om kollegor i branschen och det skall inte du heller göra. Många i branschen vet att du gör det tyvärr och jag lovar att det skapar inte mer affärer till din folkpoolbutik.


Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #36 skrivet: september 23, 2016, 22:04:52:52 »
Som jag sa innan,
Kastar inte paj, och ja det finns bra och dåliga bad, från båda kontinenterna.
Och bad som är billiga kan nog vara bra!
Så länge säljaren supportar sina produkter.
Och fler aktörer, butiker mm är bara bra...

Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #37 skrivet: september 25, 2016, 12:06:43:43 »
Ok, med det låter som om du har investerat hela din själ i att försvara Kina bad.

Tycker som sagt innan att branchen borde bli seriösare.
Har själv skaffat el A-behörighet till min firma för att ta det ett steg till.

Forumet är till för att hjälpa kunder mm
Så dom kan göra ett bra köp.

Samt tipsa om goda knep mm

Tycker inte att man ska skruva själv i baden, och definitivt inte om det finns en garanti.
Kommer under nästa år plombera alla el-boxar.

Investerat hela min själ i att försvara Kinaspa? Vilket kvalificerat skitsnack. Jag har flera gånger skrivit att jag gärna skulle vilja äga ett amerikanskt bad om jag hade haft obegränsad ekonomi.

Vad jag försöker göra är att skapa en något mer nyanserad bild än vad ni spaförsäljare ofta gör på detta forum.

Det känns som att flera av er har tittat på ett fåtal kinatillverkade bad och tar sedan för givet att alla kinatillverkade bad är exakt likadana.

Inte sällan postar ni bilder på röriga maskinrum på kinatillverkade bad utan att nämna ett ljud om att exempelvis hydropool och minst ett av folkpools fabrikat ofta ser ännu värre ut.

Du efterfrågar seriositet i branschen, det gör jag med. Vi kanske kan börja med dig själv?

Utloggad TheSwede

SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #38 skrivet: september 25, 2016, 14:20:25:25 »
Jag har läst både herr Märsta å nicklas inlägg. Å de är som å se två blinda slås. Att va så kallad spa tekniker å vara så oseriösa är helt sjukt. Dom flesta försöker hjälpa varandra på forumet men inte två personer med såååå mycket kunskap. Pinsamt . Nu får ni släppa de med Kina spa. Jag köper gärna ett premium bad men då vill jag fan ha garanti efter pris.

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Spabad från Svenska Badrumsinredningar
« Svar #39 skrivet: september 25, 2016, 16:14:32:32 »
Swede,
Du har helt rätt.
Ingenting tjafs på forumet när vi ska försöka hjälpa spa/pool ägare /köpare till ett bra köp.
Positivitet måste vara det bästa!
Och goda garantier som säljaren står för.

❤️
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag