VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ska bygga pool.  (läst 1794 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mb74

Ska bygga pool.
« skrivet: februari 23, 2017, 21:57:42:42 »
Hallå.
Tänkte bygga pool men är lite osäker om jag ska välja thermopool eller om jag ska köra på styroporpool??
Nån som har nån erfarenhet och kan tipsa om vilken man ska välja, skiljer ju ändå ganska mycket på priset tex...

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ska bygga pool.
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2017, 09:20:46:46 »
Det är ju i princip samma sak. Måste vara andra komponenter som skiljer om det är stor skillnad i pris. Eller olika leverantörer som vill ha mer eller mindre vinst.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

macp

  • Gäst
macp
SV: Ska bygga pool.
« Svar #2 skrivet: februari 28, 2017, 15:17:48:48 »
Byggde en ny pool förra året och då valde jag durapool från Folkpool eftersom det är en hårdare beläggning på insidan för att förhindra intryckningar.  Men det tror jag även de andra leverantörerna har.

Utloggad fredsan

SV: Ska bygga pool.
« Svar #3 skrivet: februari 28, 2017, 17:59:55:55 »
Byggde en ny pool förra året och då valde jag durapool från Folkpool eftersom det är en hårdare beläggning på insidan för att förhindra intryckningar.  Men det tror jag även de andra leverantörerna har.

Vill minnas att Poolkungens termovariant med hård insida heter styropor och är som sagt en termopool

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Ska bygga pool.
« Svar #4 skrivet: mars 03, 2017, 21:33:26:26 »
Hallå.
Tänkte bygga pool men är lite osäker om jag ska välja thermopool eller om jag ska köra på styroporpool??
Nån som har nån erfarenhet och kan tipsa om vilken man ska välja, skiljer ju ändå ganska mycket på priset tex...

Kan du inte berätta lite mer om dina poolplaner, önskemål och inte minst budget så skall vi absolut kunna vägleda dig till ett bra val av poolkonstruktion, tillbehör och pooltäckning.

//Martin
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan