VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: None  (läst 2346 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goopen

  • Gäst
Goopen
None
« skrivet: oktober 18, 2015, 16:35:13:13 »
None
« Senast ändrad: juni 05, 2016, 21:59:32:32 av Goopen »

Poolgiganten

Utloggad fredsan

SV: Liner problem
« Svar #1 skrivet: oktober 18, 2015, 21:35:09:09 »
Folkpool byggd 2008 av folkpool. Liner veckar sig och får ett överskott i överkant. Enligt folkpool så är det mitt fel med felaktiga värden etc. Enligt Konsument ansvarig på Folkpool så har det vart problem med en del liner ifrån den tillverkaren som jag har. Men det vägrar de erkänna så någon garanti blir det inte. Man skickar heller inte in en garanti ansökan till HK för bedömning. Inga kort har tagits av Folkpools representanter ( ÅF ). De erbjuder en ny liner som de kan montera till reducerat pris. Tycker att priset är för högt ändå trots " goodwill ".....!  Varför kan de inte ta sitt ansvar och erkänna att ibland så kan det vara så att även deras saker blir fel och inte håller högsta klass. Finns det fler än jag med detta problem av liner ???
Har du haft "felaktiga" värden? Om inte så borde det vara Folkpool som ska bevisa att du har orsakat felet, och inte ditt. Tror jag...

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Liner problem
« Svar #2 skrivet: oktober 19, 2015, 16:21:50:50 »
Vi har massor med veck på vår liner, mest under vattenytan, orsakat av barn som hänger vid poolkanten och "trampar nedåt".
"överbliven liner" ovan vattenytan brukar bero på att man sänker nivån i poolen på hösten, sedan bildas is.
OM/när det sedan regnar, eller när snön smälter så rinner vatten ned i poolen, isen flyter upp, och drar lite liner med sig uppåt.
Det kan bli rätt bylsigt ovan vattenlinjen efter några år och behöver inte vara nåt som beror på en dålig liner.

Hur vintrar du, och hur täcker du poolen.
Sänker du nivån?
Täcker du med plåtar så att det inte kan regna ned i poolen, och så att smältvatten från snön kan rinna ned?
Om du har poolen öppen, eller täckt bara med en lös presenning så kan de fenomen jag förklarar uppstå.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Liner problem
« Svar #3 skrivet: november 10, 2015, 08:09:34:34 »
På något sätt förstår jag folkpool, du har drabbats av två rätt vanliga fel som brukar bero på hur man vintrar.
Gör man fel så får man båda de problem du beskriver.
Man kan förstå att de är skeptiska, speciellt om det gått sönder två skimmers för dig.

Att som du anklaga dem i ett forum som detta, i en form av utpressningsförsök, är inte ovanligt, att du påstår dig ha följt anvisningarna till punkt och pricka för att undvika dessa två problem är inte heller ovanligt när kunder försöker få nytt material p.g.a. fel som man anser sig själv vara oskyldig till.

Vare sig jag eller någon annan i forumet kan avgöra vem som har rätt i detta fall, så hela diskussionern blir egentligen rätt meningslös.
Konflikten mellan dig och folkpool beror sannolikt på att de helt enkelt inte tror dig, och inte vill ersätta dig för fel som beror på handhavande.
De vill troligen inte heller anklaga dig för att ljuga, då inte heller det är så populärt hos en missnöjd kund.

En svår situation som sällan kan lösas utan att företaget ersätter kunden.

I detta forum har jag regler mot att man använder forumet som en kanal för utpressning genom smutskastning av enskilda företag.
Min rekommendation är att du:

Kontaktar kommunens konsumentvägledare och ber om hjälp.
Om det inte ger några resultat, anmäl till ARN (tror det kostar 1500 kr).
Om det inte ger något resultat, stäm dem i tinget.

Oavsett vilket så ser jag helst inte att du fortsätter smutskasta folkpool i detta forum om du inte har gedigen bevisning för att det du påstår stämmer, eller kan hänvisa till domslut, eller artiklar/inslag i källkontrollerad press eller annan media.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan