VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 97630 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #30 skrivet: mars 25, 2009, 13:17:18:18 »
Ja, efter alla förberedelser och gallring i trädgården så kom det naturligtvis snö igen.
När den smält bort ritade jag ut läget på poolen så fint.

Se'n kom det snö igen, när grävaren kom, så det jobbet var nästan meningslöst.

Idag har jag i alla fall fått ett hål i marken och med plats för brunnsrör och anslutning till husets dränering. Återstår att lägga markduk, dräneringsrör och fylla makadam innan bygget kan påbörjas.

 O0 Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad slottet

SV: Poolstores flexipool
« Svar #31 skrivet: mars 25, 2009, 13:44:07:07 »
Hej Dacke!

Det ser väldigt bra ut, vad kul att vi är på gång nu!!! <antman> <antman>
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #32 skrivet: mars 25, 2009, 14:08:49:49 »
Ja, nu blir det tävling!

Nej, jag skall vara borta flera veckor på våren och hälsa på sydligare länder så nå'n tävling är nog inte aktuell.

Jag tänker ställa stommen på 45*120 markreglar (tryckta, klass A). Sedan lägger jag  Jackofoam 300 isolering 50 mm innanför reglarna, i botten på poolen. Sist ett lager stenmjöl, 50mm ovanpå isoleringen.
För isolering av poolsidornas sektioner har jag beställt måttanpassade isolerblock Jackopor.

Daphne, du frågar hur djupt vi gräver.
Räknat från färdig poolhöjd har jag grävt 190 cm. Sedan skall jag fylla med 30 cm makadam. Poolstommen kommer upp ca 5 cm på reglarna. Sedan är där plats för den 155 cm höga poolväggen.

Och, som Slottet skriver, skall du gräva ur 75 cm (minst 55 cm) runt poolen för att få plats med stödstagen. Uppe vid markytan blir det betydligt mer pga lutningen på gropen.

Lycka till, Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad slottet

SV: Poolstores flexipool
« Svar #33 skrivet: mars 25, 2009, 14:18:57:57 »
Alltid tävling, det vet du väl ;D ;D

Vår firma grävde oxå 190cm efter att jag påpekat deras misstag, sen att min grop är nästan 8 meter bred ja det får dom stå för i slutändan, inte mitt fel att det blev så.

Men Dacke varför åka till sydligare länder nu när du ska bli med pool :o

Det här med att du sätter poolen på reglar, gör det mycket i skillnad tror du. Vad jag förstår så är det precis så som svenska poolfabriken bygger sina pooler????? även virket klass A är det det som tål att vara under marken?

PS: Du får inget handikapp för att du ska resa bort under våren, jag förvänat mig ständig uppdatering med bilder och framtsteg 8)
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #34 skrivet: mars 25, 2009, 14:42:12:12 »
Hej Slottet!

Att jag ställer på reglar (NTR klass A i marken) beror på att jag då kan mäta upp noggrannt hur sektionerna skall stå och får sidorna raka och fina. Dessutom är min liner beställd med tanke på 5cm isolering men inte för 5 cm extra för stenmjöl, så därför höjer jag stommen motsvarande tjockleken på stenmjölet.

Jaså inget handikapp? ??? Då får jag försöka jobba på. Jag ska ju göra jobbet själv så då får vi väl se var tummen sitter.

Och angående resa söderut: Det ena utesluter väl inte det andra? <sol>
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Daphne

SV: Poolstores flexipool
« Svar #35 skrivet: mars 25, 2009, 16:48:06:06 »
Hej på er poolare!
Ja, när jag kom hem från jobbet hade jag en stor grävskopa på tomten! De börjar gräva i morgon och lämpade av alla grejor idag så vi är på gång vi också.
Jag lägger mig nog platt i tävlingen, vi ska till nordligare breddgrader  <hmm> och åka skidor innan vi ens börjar med själva poolen. Dessutom ska vi nog försöka få upp friggeboden först eftersom den redan ligger i två stora paket på baksidan. Jag litar på att Slottet bygger sin pool först, sedan gör vi bara precis som hon rekommenderar. O0

Ha det!
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad slottet

SV: Poolstores flexipool
« Svar #36 skrivet: mars 26, 2009, 20:08:06:06 »
Hej på er!!

ja du Daphne du är rolig ;D ;D du menar väl lära av alla misstag jag kommer att göra när vi bygger vår pool.  Ja vi får se hur det går nästa helg sätts den ihop och sen ska bara rörkillen, elkillen dit inann återfyllningen och med tanke på hur lång tid det tog att få hit grävarna så är väl poolen färdig till hösten ;) ;)

Vi hörs

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #37 skrivet: mars 29, 2009, 20:01:32:32 »
Ja, nu är markduken på plats, dräneringen kopplad och makadamen påfylld (nästan). För innan sista lasset skulle läggas på, så kom snön tillbaka, precis som för Daphne. Puh! :(

Slottet, nu måste du ge mig handikapp. När jag skulle lägga markduken slant jag på slänten (är det därför det heter slänt?) dök på huvudet i poolgropen och landade på högerhanden med en bruten arm som resultat.
Jag har redan fått många goda råd om att man inte ska dyka i poolen innan man har fyllt den med vatten.

Här kommer lite bilder, dock inte på mig. :)
Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

SV: Poolstores flexipool
« Svar #38 skrivet: mars 29, 2009, 20:03:40:40 »
Vilken otur!! Stackars dig!!!! :'( Tycker också du bör få ett handikapp.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #39 skrivet: mars 29, 2009, 20:06:28:28 »
Tack Fia, alltid skönt med lite medkänsla. <sol>
Dacke.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag