CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vårt projekt  (läst 22242 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #20 skrivet: augusti 08, 2010, 09:55:43:43 »
Plankets insida är färdig, vi tycker det blev riktigt snyggt med liggande trall  :)






Sista tredjedelen av köket på gång, väntar nu bara på plåtslöjdaren som skall göra en låda till gasbrännarna.



/ Housedad
« Senast ändrad: augusti 08, 2010, 10:02:17:17 av Housedad »
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Linkan222

SV: Vårt projekt
« Svar #21 skrivet: augusti 08, 2010, 10:57:01:01 »
Riktigt snyggt...

Ser ut som det gått åt några löpmeter trallvirke till planken. Gjorde ett själv som var 5 meter långt och funderade efteråt var allt virke tagit vägen. Räknade sen att det gått 75 meter bara till mitt lilla plank.

Men det är skönt att kunna bada utan grannarnas insyn.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #22 skrivet: augusti 08, 2010, 19:10:12:12 »
Citera
Ser ut som det gått åt några löpmeter trallvirke till planken.

Helt rätt, vi beställde hem 650 löpmeter och har tre plankor över :), då har vi gjort ca 30m plank plus en låda/bänk för att täcka dölja poolplåtarna under sommaren.

/Housedad
« Senast ändrad: augusti 08, 2010, 19:51:02:02 av Housedad »
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #23 skrivet: juni 04, 2011, 23:46:42:42 »
Hej,

Man jobbar inte alltid snabbt, men nu börjar det kännas klart även på uteköksfronten :)

/ Housedad





9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #24 skrivet: juni 05, 2011, 08:04:13:13 »
sjukt snyggt poolprojekt, man blir ju så avis så hälften vore nog. Riktigt bra jobbat.
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad LUS

SV: Vårt projekt
« Svar #25 skrivet: juni 05, 2011, 09:13:39:39 »
Skönt att finns fler som utvecklar under flera års tid. Man brukar inta ha tid & pengar samtidigt! Hur har trädäcket klarat sig, hur sköter du det?
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #26 skrivet: juni 05, 2011, 12:54:44:44 »
Hej,

Däcket lades sommaren 2005 så 2011 blir 7:e säsongen. Det står sig bra tycker vi, vi har inte gjort annat är tvättat med vatten, däcktvätten man sätter på högtrycket. Vi är mitt i staden och mycket trafik --> allt som oljas blir kolsvart på ett par år. Dycket är silvrigt i motljus och funkar fortfarande bra.

Har funderat på en slipning men är osäker på om det är en bra ide med tryckt virke (då skulle jag hyra en golvslipmaskin).

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vårt projekt
« Svar #27 skrivet: april 15, 2012, 12:33:13:13 »
Har lyft en plåt, pumpat ur rejält med vatten och idag genomfört ett projekt som troligen borde gjorts för typ 3 år sedan.

Vår skimmer har haft bakvikt, inte riktigt snyggt. Skimmerns bakkant har sjunkit i takt med att fyllningen satt sig.
Så idag har jag lossat ett par brädor, grävt ur ordentligt och rättat till skimmerns position.

Det blev helt OK, var dock tvungen att justera uttaget i trallen för skimmerlocket.

Passar även på att visa infästningen jag har för plåtarnas regelram, en bricka med M8 gänga under trallen. Funar klockrent.

// Housedad

En infästning från ovansidan



Brickan med det gängade hålet på undersidan



Framgrävning av skimmer på gång



Skimmern innan justeringen



Skimmern efter justeringen

9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag