VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vad det kostar! Detta med pool. Leverantörernas skyldighet?  (läst 9133 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolisorbo

Det ser så "billigt" och "enkelt" ut med pool. När man klickar på poolleverantörernas hemsidor. Men INGEN talar om hur mycket man "bör beräkna" när det gäller markförberedelse och sedan återfylla med betong. Jag fattar att det kan diffa på olika projekt, men någon form av fingervisning borde man få tycker jag. En pool som kostar 39' kostar i slutändan mer än det dubbla, om det ens räcker?

Sitter här med en pool som levereras i morgon och jag svettas över utgifterna som komma skall. Jag är nybörjare, ingen har informerat mig och Gudarna ska veta att jag har googlat mig fördärvad. Vi är händiga och gör det mesta själva förutom gräva gropen typ.

Några 300 000 kronor för min linerpool 3x6x1,5 har inte jag!


Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Vad det kostar! Detta med pool. Leverantörernas skyldighet?
« Svar #1 skrivet: juni 02, 2017, 01:19:26:26 »
Vad är det för typ av linerpool som du köpt ? Återfyllnad med betong är väl inget generellt krav för de flesta pooltyper, men mycket hänger ju på vad du har för typ av mark. Men nej några 300' skall du rakt inte komma upp i för en sådan pool. Vi byggde vår inomhuspool, 8x4 m, inklusive poolrummet som är nästan tre gånger så stort för under den summan, visserligen med mycket eget arbete men dock komplett med ventilation, avfuktning m.m.

Utloggad MathiasS

SV: Vad det kostar! Detta med pool. Leverantörernas skyldighet?
« Svar #2 skrivet: juni 02, 2017, 08:44:24:24 »