VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolstores flexipool  (läst 96969 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Poolstores flexipool
« skrivet: oktober 18, 2008, 18:02:39:39 »
Hej!
Jag är intresserad av att bygga pool och har läst massor med inlägg här på forumet. En fråga gällde erfarenheter av att bygga "flexipool" från Poolstore :-\ :-\. Jag har bara sett något enstaka svar. Deras pris på poolstomme, cararra-liner, pooltrappa "Roman end" och alla tillbehör är väldigt lågt jämfört med det mesta andra. Men är grejorna bra?
Är det någon som byggt i november? Erfarenheter?
Jag är sugen på att börja, (lägre pris nu) men vet inte om jag törs pga väder och vind.
Tacksam för svar från erfarna "poolare".
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolstores flexipool
« Svar #1 skrivet: oktober 19, 2008, 15:53:13:13 »
Hej o välkommen.  :)

Jag har ingen erfarenhet av poolstore men jag tror inte att det är en dålig pool. Den ser ut att byggas på samma sätt som våran o det var inte svårt!
Tycket det ser ut att vara ett bra paket. Är det 4*8 du tänkt dig? Deluxe paket?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #2 skrivet: oktober 19, 2008, 17:19:24:24 »
Hej Fia!
Tack för ditt inlägg.
Jag har kikat på dina poolbilder och byggsystemet verkar vara identiskt med Poolstores. Jag funderar på en mix mellan standard och "de lux"-paketet, dvs pooltrappa mm men inte rostfria armaturer utan av plast, eftersom jag vill ha en saltklorinator.  Storleken kan bara bli 3,5*7 m om jag skall få plats med solsängar etc vid sidan om poolen.

Fina bilder från ert bygge! Hur lång tid tog det från att ni schaktat tills det var återfyllt och vatten i poolen?
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

SV: Poolstores flexipool
« Svar #3 skrivet: oktober 19, 2008, 17:33:19:19 »
För oss tog det ganska lång tid för vi byggde både pool o garage samtidigt o karln min kunde bara göra en sak i taget, tyvärr! ;D Vi grävde i mars o premiärbadade midsommar.

Hur lång tid det kan ta beror ju på hur mycket tid man har att avsätta i följd, har man semester o allt finns till hands så kanske 1-2 veckor, annars längre. Behöver man vänta på ex. elektriker etc ?

Plast detaljer fungerar lika bra, ialla fall för oss. Trappa är bra, det har vi ångrat att vi inte skaffade.



« Senast ändrad: januari 09, 2009, 20:44:29:29 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #4 skrivet: oktober 19, 2008, 18:01:52:52 »
Det låter ju tryggt!
Varför jag undrar över Poolstore är att med likvärdig utrustning, trappa, Carraraliner, solfolie, upprullare, isolering, extra belysning, elcentral mm så är deras offert på c:a 50000:- billigare än katalogpriset på Sverigepoolen från Svenska poolfabriken. Så man undrar ju över kvalitetsskillnader? <hmm>
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Fia

SV: Poolstores flexipool
« Svar #5 skrivet: oktober 19, 2008, 18:26:19:19 »
Det var en ganska så stor skillnad. Kikade på Poolstors sida, lite snabbt, o vad jag kan se så verkar det inte vara någon större skillnad mellan detaljerna som ingår.
Jag kan inte säga vilken du ska köpa men 50 000:- är ju trots allt en hel del med pengar....

Vi köpte av Sv. Poolfab. o jag har bara gott att säga om dem o deras produkter men jag tycker nog de har halkat iväg lite med sina priser.

Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Pea

SV: Poolstores flexipool
« Svar #6 skrivet: oktober 19, 2008, 18:34:40:40 »
jag tror inte att du blir missnöjd med poolstore, Daniel är mycket tillmötesgående om något strular. poolstore har också bra priser på Pahlens Maxitemp, rekommenderar att ni satsar på 51:an även om det skulle räcka med 35:an. mycket tyst och bra värmepump. pooltäckning beställer ni skräddarsydd direkt från presseningsfabrik och spara några tusenlappar till. upprullare till solfolien tycker jag är överkurs, det tar 1min att rulla ihop den utan.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #7 skrivet: oktober 19, 2008, 19:09:38:38 »
Tack för tipsen Pea! :)
Men Maxitemp är ju ganska dyr (åtminstone katalogpriset).
Pahlen HP 9 kW från Poolstore har ju samma kapacitet men är 6000:- billigare. Några problem med den?
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad smulan74

SV: Poolstores flexipool
« Svar #8 skrivet: oktober 19, 2008, 20:36:48:48 »
Vi köpte flexipool från poolstore för 2 säsonger sedan och är helnöjda. Haft bra kontakt med just Daniel som ställt upp till 100% och fått bra svar när som helst vi frågat och vi hade många frågor. Kan starkt rekomendera deras service vi är helnöjda.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolstores flexipool
« Svar #9 skrivet: oktober 19, 2008, 23:41:52:52 »
Tack Smulan 74!
Om ingen säger nå´t negativt så blir det nog en sådan. Köpte ni värmepump också? <sol>
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan