CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp att välja spa. Folkpool Encore, Relax eller Celebrity Hollywood  (läst 4993 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mattias 99

  • Gäst
Mattias 99
Hjälp att välja spa. Folkpool Encore, Relax eller Celebrity Hollywood
« skrivet: december 15, 2014, 17:33:03:03 »
Hej jag har registrerat mig men ej fått någon aktiveringskod..

Jag önska åsikter från någon erfaren. Vi vill köpa ett stilrent Spa som skall stå utomhus. Har sett att vissa modeller är så överdrivet skålade i stolar så man inte kan sitta fullvuxna på alla platser, vi var hos Folkpool och torrbadade och då föll vi för Folkpools Relax 40000:-. Men blev sen erbjuden en Encore med ett litet skönhetsfel för 55000:- Och nu i dag så blev jag erbjuden en "Celibrity HotTub Hollywood" 6 månaders Demo för 60 000:-

Ju mer jag läser ju mer blir jag förvirrad och jag vill bara ha ett Spa så jag slipper all vedeldning med Vedtunnan som vi nu har.

Självklart så har alla kampanjpriserna enligt dom själva. Tycker dock ordinarie priserna många gånger är bara påhittade priser.

Relax Ordinarie 49990:-
Enocore Ordinarie 70 000:- Kampanj 59990:- Just detta med skönhetsfel 54990:-
Celibrity HotTub Hollywood 99000:- Kampanj 65000:- Demo 60000:-


http://www.folkpool.se/spabad/northstar-hot-tubs/northstar-relax

http://www.folkpool.se/spabad/nordic-hot-tubs/encore-se

http://www.nordiskakvalitetspooler.com/celebrityspa.php


Poolgiganten

Mattias 99

  • Gäst
Mattias 99
SV: Hjälp att välja spa. Folkpool Encore, Relax eller Celebrity Hollywood
« Svar #1 skrivet: december 16, 2014, 18:43:12:12 »
Ingen som har något tips?

Marquis Celibrity HotTub Hollywood för 60 000:- Hur är kvaliten på denna om man jämnför dom 2 från folkpool?

Även om någon har något jätte bra tips på andra dyrare så är 60 000:- tyvärr Max budget
 

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hjälp att välja spa. Folkpool Encore, Relax eller Celebrity Hollywood
« Svar #2 skrivet: december 16, 2014, 20:20:12:12 »
Om du har en gmail-adress är det inte ovanligt att mailet fastnar i spamfiltret, kolla i mappen för grålistade mail.

Jag hittar inget oaktiverat konto med någon av de ip-adresser som du skrivit från i dessa två inlägg.
Om du e-postar mig din e-postadress så kan jag se vilken registrering som är din och aktivera den manuellt.

När det gäller olika SPA-bad är det nog itne så många som har erfarenhet av flera olika bad, så är det i alla fall för mig.
Rent generellt skulle jag råda dig att försöka få referenser, alltså få tala med någon annan som köpt ett SPA och haft det en tid.
Titta också på isolering, lockens tjocklek och upplevda kvalitet, locken brukar vara bland det första (dyra) som går sönder om det är dålig kvalitet.

Fundera även på hur tysta baden är när du itne kör några massagepumpar.
I vårt bad sitter en liten cirkpump som alltid cirkulerar vattnet, det kanske gör badet lite mer ekonomiskt, men å andra sidan är det aldrig helt tyst.

På SPA som kör någon av de stora pumparna på lågfart så snart värmaren går är det kanske än viktigare att det inte bullrar för mycket (Värmen går alltid hela tiden man badar på grund av avkylningen som sker med öppet lock).

Kolla även om sittdjupet skiljer sig mellan de olika baden, rent generellt är det bra om det finns 1-2 platser som är ordentligt djupa så att man kommer ned ordentligt i vattnet när man vinterbadar.
Samtidigt vill man ju även att kortare (barn t.ex) skall kunna ha en bra plats att sitta på.
Detta kan variera en del mellan olika bad, och det gäller att fundera över vad som passar för dig/er eller er familj.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad tornberg

SV: Hjälp att välja spa. Folkpool Encore, Relax eller Celebrity Hollywood
« Svar #3 skrivet: december 17, 2014, 22:21:28:28 »
Ja se nu gick det bra med registrering.

Nu är badet beställt. Blev inget av dessa 3 utan blev ett caldera marino
http://www.calderaspa.se/vacanza/Marino/

Sökte mycket på amerikanska sidor och ja tror och hoppas detta är ett bra spa i min prisklass.
« Senast ändrad: december 18, 2014, 07:39:52:52 av Rickard »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag