CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vad ska man köpa?  (läst 15093 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spa_nisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 86
  • Total likes: 21
  • Badar helst när det är stjärnklart och kallt ute.
    • Visa profil
SV: Vad ska man köpa?
« Svar #10 skrivet: december 17, 2014, 16:34:52:52 »
Dålig uppdatering men nu har jag i alla fall köpt ett SPA :)
Fick förmånen att testa (provbada inte bara provsitta) lite olika modeller.

Villeroy & Boch minns inte modellen men det var stort 6-8 sittplatser, ingen liggdel. Detta SPA var trots det höga priset inte särskilt kul. Dåligt massage, det sprutade lite vatten men inget som gav massage. Lät ganska mycket vilket jag tyckte störde.
Jag har provsuttit ett tomt sådant bad och då satt jag riktigt illa, det var lite bättre med vatten i, vattnets lyftkraft antar jag.

Skånska Byggvaror Orion, ett lite billigare bad, vilket märktes. Här finns inget som är i närheten av massage. Detta är i mitt tycke ett "party SPA" d.v.s. passar bra att sitta några stycken i och dricka öl, det finns ingen anledning att ha jetsen igång de tillför bara lite bubblor och oljud.

Marquis Epic, 4 sittplatser och en liggdel, ett sådant köpte jag till slut. Mycket nöjd, jag får riktigt bra massage där jag behöver (svank och skuldror).
Badet är det tystaste av de jag provbadat och tittat på, med båda pumparna på maxfart kan vi samtala i normal samtalston när vi SPAar. Gillar kvalitetskänslan när jag tar i badet, t.ex. när jag går i och ur.
Har även insett att det är otroligt lättskött efter ett par månaders drift (det kanske alla SPA är?). Badet stod orört ett par veckor och när jag lyfte på locket och gjorde ett vattentest var det helt friskt.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag