Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Rengöringssprayen gjorde att färgen från Linern försvann!! HJÄLP!  (läst 7808 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad hydrofobia

Jag köpte förra året - av en seriös poolåterförsäljare - ett rengöringsmedel som man använder i vattenkanten för att få bort fett/smuts. När jag sprayade på - vi har mosaikmönstrad liner - så försvann inte bara smutsen utan även färgen.
Vad gör vi nu???  :(
Ser ju lagom kul ut...kan man återställa med någon vattenfast färg eller bör man limma fast ny linern på den biten som överstiger vattenytan  - hur fan gör man???
Och vad har företaget som tillverkar sprayen för skyldigheter om man säger så.
Medlet gick kanske på 200 kr men poollinern går på 25...Tkr  >ohno>
Tar tacksamt emot tips!

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

jag skulle vända mig till butiken.......

Man behöver inte använda specialmedel för att få kanten ren. Själv behöver jag inte tvätta kanten alls av någon anledning, det blir inget gult där. OM jag skulle tvätta skulle jag ta lite oxalsyra i en svamp och gno lite. Finns tex i produkter för att göra rent fälgar.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad nyburjare

Handlaren där du köpt produkten har 100 % ansvar , han kan inte skylla på leverantören ! kontakta dem och gör skadeståndsanspråk , NU ! samt skriv här hur det går både med tanke på hur seriöst handlaren hanterar detta men vi vill även veta vilken spray detta är !

Utloggad hydrofobia

När jag har vägarna förbi så ska jag köra inom med spray:n och bild på den sabbade linern...Det var som om pigmentet/färgen i Linern bara rann av... >:( :'(

Utloggad MathiasS

Innan du åker till butiken, prova på någon lös linerbit du har (?) och på någon liner i butiken....
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad nyburjare

Innan du åker till butiken, prova på någon lös linerbit du har (?) och på någon liner i butiken....

kan vara bra ide, för detta kan vara ett utgångsläge för butiken , han kanske rek denna för en särskild typ av liner endast

Utloggad hydrofobia

kan vara bra ide, för detta kan vara ett utgångsläge för butiken , han kanske rek denna för en särskild typ av liner endast
Hej igen,  undrar om det kan vara en reaktion på gamla kemikalier/smutskastar...får bara smutsrand på den del av poolen som har bäst solläge dvs där solen lyser från morgon till eftermiddag. Jädra tråkigt!!!!

Utloggad nyburjare

Nja tror inte du har kvar kemikalier sedan tidigare på linern.. att du får smutsrand på solsidan, inget konstigt får jag med, nog svårt att undvika , kanske om man är oerhört noga med rengöringen och ofta, så att solen inte kan bränna in , men som sagt det är vanligt.

Lassemix

  • Gäst
Lassemix
SV: Rengöringssprayen gjorde att färgen från Linern försvann!! HJÄLP!
« Svar #8 skrivet: januari 25, 2017, 13:33:27:27 »
Hur gick det?

Utloggad kenta2

SV: Rengöringssprayen gjorde att färgen från Linern försvann!! HJÄLP!
« Svar #9 skrivet: februari 25, 2017, 11:19:03:03 »
Om ingen annan lösning står till buds så finns ju vattenlinjesstripes att inhandla från flera poolhandlare. Dvs en självhäftande bård vid vattenlinjen i något matchande mönster. Kan bli väldigt fint om gjort på rätt sätt och med passande bård.

Man bör ju vara väldigt försiktig i grund med vad man rengör sin pool med om det är en linerpool med tryck och UV-behandlingsfilm på.

Rengöringskemikalier om smuts är väldigt hårt fast är nog mer för glasfiberpooler och kakelpooler. Ungefär som man gör rent ett plastbåtsskrov.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan