VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nytt poolbygge av PP-pool startat  (läst 13777 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #10 skrivet: mars 24, 2008, 23:59:18:18 »
Jag har inte lagt stenen än. Ligger bara tillfälligt så att vintern ska ta slut. Det blir minst sättningar framöver om man låter 1 vinter sätta gruset först. Så när våren väl kommer så ska jag anlita några stensättare för att lägga mina granit stenar. Så mycket som det har regnat i år så borde gruset ha lagt sig tillrätta tycker jag.

Jag har spänt fast taket med spännband nu och det var bra under vinterstormarna. Sen ska jag bara fästa det i stenarna som är 300*600*3. När det väl är gjort kan jag återkomma med bilder.

När det gäller bilderna så behöver du någonstans där du kan ladda upp dom. Fungerar inte så bra med "din hårddisk". Det finns både gratis platser typ (www.diino.se) och hemsidor (www.2jo.se) där det ingår möjlighet att ladda upp bilder.

Du får själv välja!
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Poolgiganten

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #11 skrivet: maj 11, 2008, 21:24:15:15 »
Nu har vi fyllt poolen, delvis lagt stenen runt om samt fått upp pooltaket. Förhoppningsvis kommer vi även att få upp värmen som för närvarande är blygsamma 16 grader! Det hindrade i o f inte mig att som förste man (kvinna) i familjen kasta mig i vattnet för premiärdoppet idag!!! Så härligt (fast kallt)! >rulla<
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad Puttaren

SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #12 skrivet: maj 11, 2008, 21:50:17:17 »
Det där ser riktigt bra ut. Har ni räknat på hur mycket det går på och hur mycket gör ni isf själva? Jag skulle gott kunna tänka mig att sitta med en G&T i näven medan riktiga arbetare släpar hit en sån där, gräver ned den och monterar taket ...  8)

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #13 skrivet: maj 11, 2008, 22:09:08:08 »
Ungefär så har jag haft det... ;D Maken och svärfar har slitit medan jag har övervakat det hela från altanen. (Har ju iof skött marktjänsten med fika o mat).
Poolpaketet med tak kostade ca 130' (kommer inte ihåg exakt/förträngt). Då ingår frakt, poollampa, trappa över hela kortsidan samt extra räls till pooltaket för att kunna skjuta det helt bakom poolen. Även extra slang för att kunna ha filter och pump i källaren samt div poolutrustning. Sedan tillkommer grävning 3400 kr, bortforsling av jordmassor kostade oss inget (bytesaffär). Sten runt poolen samt mursten till en låg mur kostade ca 26'. Stenmjölet var ännu en bytesaffär. Därutöver tillkommer lite för framdragen el och dusch men det får jag väl återkomma till senare. Kan tänka mig att det hela går på ca 200' när vi är klara = 3-4 Thailandsresor för familjen?! Nu får vi leka Thailand hemma! Vi är hittills jättenöjda med vårt val av PP-pool!
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #14 skrivet: juni 12, 2008, 20:32:12:12 »
Isoleringen som ni lade på poolen, är det något som kommer med poolpaketet eller får man köpa det själv?

hur mycket utrymme behöver man runt poolen när man ska sätta ner den, vi har relativt trångt där vi ska få ner poolen, typ 4 meter, räcker det om man vill ha en 3.5 meter bred?

hur känns bredden på den, är det trångt med 3.5 meter?
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #15 skrivet: juni 14, 2008, 18:20:26:26 »
Vi köpte vanlig byggisolering och isolerade poolen innan vi ställde ner den (på en botten av isolering).
Det räcker med att gräva 4 m brett. Vi tycker storleken känns helt OK!
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #16 skrivet: april 05, 2009, 20:31:07:07 »
Nu börjar det närma sig...redan 12 grader i poolen  O0 Vi har hällt i algmedel och startat pumpem ett par gånger per dygn. Poolen är nystädad och nu väntar vi bara på att temperaturen ska gå upp så vi kan börja bada! ;D Testade vattnet efter vintern och värdena var kanon. Har verkligen varit bra att ha pooltaket. Poollampan gick sönder i höstas men leverantören skickade en ny så vi ska byta när det blir lite varmare.
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad dojan

SV: Nytt poolbygge av PP-pool startat
« Svar #17 skrivet: augusti 04, 2009, 23:27:18:18 »
Dags att väcka liv i denna tråd igen...

Ser helt underbart ut på bilderna!

Funderar själv på PP-pool med hel trappa på ena gaveln. Hur gjorde Ni under trappan? Lecablock?
PP-pool 6m*3m med pooltak byggs sommaren 2010.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan