VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolpaket betongpool  (läst 33711 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tallkotten

SV: Poolpaket betongpool
« Svar #70 skrivet: januari 01, 2016, 22:01:40:40 »
Tänker precis som dig där Erica och känner antagligen samma som ni gjorde när ni valde att måla. Just nu så är man rätt nöjd att bara få vatten i poolen när våren kommer. Till todolistan kommer pooltäckning, altandeck mm mm. Att spara någon veckas arbete på att "bara" måla känns lockande nu. Dessutom så känns det för min del som att jag behöver lära mig en hel del om poolskötsel, övervintring osv. Innan man tar det stora steget och helkaklar!

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Poolpaket betongpool
« Svar #71 skrivet: januari 01, 2016, 22:09:37:37 »
Tänker precis som dig där Erica och känner antagligen samma som ni gjorde när ni valde att måla. Just nu så är man rätt nöjd att bara få vatten i poolen när våren kommer. Till todolistan kommer pooltäckning, altandeck mm mm. Att spara någon veckas arbete på att "bara" måla känns lockande nu. Dessutom så känns det för min del som att jag behöver lära mig en hel del om poolskötsel, övervintring osv. Innan man tar det stora steget och helkaklar!

En vecka för att kakla en hel pool ? Vi räknade med att det rörde sig om två till tre månaders arbete minst (ja inte som heltidsjobb, men på den tid vid kunde lägga på poolen), med kakelsättning, fogning, håltagning runt in/utlopp m.m. Jag tror er kalkyl där är lite väl optimistisk..

Utloggad Tallkotten

SV: Poolpaket betongpool
« Svar #72 skrivet: januari 02, 2016, 07:23:37:37 »
Att "spara någon vecka jämfört med att måla", som jag skrev, innebär säkert månad(er) i arbete. Målningen kräver ju även den en hel del arbete. Har inte planerat en vecka för kakling. Hade det varit så enkelt så hade jag inte övervägt något annat än kakel!

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Poolpaket betongpool
« Svar #73 skrivet: februari 10, 2016, 19:19:52:52 »
Tack för inputen TommyC!
Sant att man får kolla upp med färg/fixleverantör. Tänkte om någon här gjort samma resa så kan det vara intressant med input hur de gått tillväga/vilka de jobbat med. Känns som de olika leverantörerna har olika system/krav.

Förra våren så satte vi mosaik och fogade en pool på 10,5x3,5m med en komplex gaveltrappa. Det tog inte så lång tid. Jag och kakelgubben jobbade ihop och det tog ca 5 arbetsdagar x 2 pers. Vill dock påpeka att det är riktigt jobbigt att hålla på med Epoxi-fix/fog. Du kan inte blanda stora mängder för det härdar snabbt, vidare är det svårt att tvätta av och få helt släta fogar.
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad Tallkotten

SV: Poolpaket betongpool
« Svar #74 skrivet: mars 14, 2016, 19:45:52:52 »
Trycktestade poolen i förra veckan med gott resultat! Tömde poolen i helgen med en dränkpump. Nu till min fråga. Hur får man bort de sista 4cm vatten som inte dränkpumpen klarar? Har tömt en gång med våtdammsugare som rymmer 25l. Finns det ett bättre sätt då man måste tömma dammsugaren upp emot 100ggr under processen....

Utloggad Dimitris76

SV: Poolpaket betongpool
« Svar #75 skrivet: mars 14, 2016, 20:35:54:54 »
Trycktestade poolen i förra veckan med gott resultat! Tömde poolen i helgen med en dränkpump. Nu till min fråga. Hur får man bort de sista 4cm vatten som inte dränkpumpen klarar? Har tömt en gång med våtdammsugare som rymmer 25l. Finns det ett bättre sätt då man måste tömma dammsugaren upp emot 100ggr under processen....

Öppna dammsugarens tunna och sätta in dränkpumpen! Fixera dammsugarens lock provisoriskt med lite tape, dammsuga och starta dränkpumpen då och då för tömma tunnan.

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Tallkotten

SV: Poolpaket betongpool
« Svar #76 skrivet: mars 17, 2016, 21:54:40:40 »
Får nog säg att din idé e ganska smart Dimitri76. Har en flottör som startar dränkpumpen automatiskt. Så de lär inte bli några bekymmer. Det får bli lördagens projekt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan