VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant  (läst 27874 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lear76

Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« skrivet: oktober 06, 2011, 07:31:36:36 »
Hej på er alla!

Har följt med detta forum i några år och alltid velat bygga en egen utomhuspool. Nåväl, nu är det dags!

Vi beställde igår en Folkpool Classic 4,5 x 9 m med Briljant pooltak 5x10m, poolvärmepump Powerline 110, saltklorinator Tri18 + TriPro. Stensarg granit och Mosaik Quadra blå liner. Plus lite salt ;)

Trots att leveransdatumet är först 15.4.2012 så tänkte jag att det är dags att registrera sig på forumet och kanske sätta lite bilder under resans gång.

Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #1 skrivet: oktober 06, 2011, 12:55:21:21 »
Grattis!
Hoppas ni blir lika nöjda som de allra flesta andra blir med sin investering.
Skall ni bygga själva, så räkna med en hel del jobb, men när allt är klart är det ren njutning.

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad lear76

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #2 skrivet: december 29, 2011, 13:20:58:58 »
Tack! Vi tänkte nog försöka göra en stor del själva. Har studerat kontruktionsritningarna som kom från Folkpool i några veckor nu så det känns som om man börjar ha det på klart.

Nu är det dags för första bilden från projektet. Den klassiska "bräd-poolen" :)

Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad KarlINykvarn

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #3 skrivet: januari 01, 2012, 11:57:45:45 »
Grattis!

Gör du allt själv så precis som många andra säger, förbered dig på hårt arbete.
Även om det är ett enkelt (läs simpelt) arbete så är det hårt arbete.
Men när det väl är klart så kan du slå dig för bröstet och säga att fan vad gött, det där har jag gjort!

:-)

Lycka till och glöm inte att posta lite bilder här på forumet.
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad lear76

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #4 skrivet: januari 29, 2012, 18:48:53:53 »
Ok, poolen är nu placerad och höjdmätningarna gjorda. Imorrn kl. 08.00 kommer grävskopan. Spännande  >rulla<

Här är -15 grader och -18 utlovat till måndag, så det blir en kall dag att gräva. Inte direkt pool-feeling kanske...
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Tate

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #5 skrivet: januari 29, 2012, 22:17:24:24 »
Spännande! Har ni förresten haft möjlighet att se pooltaket i verkligheten? Jag funderar på att "trycka på beställningsknappen" imorgon, men det känns onekligen lite spännande att beställa något man aldrig sett!

Utloggad lear76

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #6 skrivet: januari 29, 2012, 22:22:10:10 »
Spännande! Har ni förresten haft möjlighet att se pooltaket i verkligheten? Jag funderar på att "trycka på beställningsknappen" imorgon, men det känns onekligen lite spännande att beställa något man aldrig sett!

Nej, tyvärr. Jag hade precis samma känsla som du, men eftersom det inte fanns nåt monterat tak av den modellen här i närheten att kika på, så samlade vi mod och beställde endast på basen av de fina bilderna man sett på nätet. Ibland måste man bara blunda och ta chansen  :)
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Tate

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #7 skrivet: januari 29, 2012, 22:37:17:17 »
Japp, det ser ju väldigt snyggt ut! Jag har inte sett någon här inne som har det heller, verkar mest vara dallas. Har du sett någon jämförelse vad det gäller hållbarhet och värmeisolering?

Utloggad lear76

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #8 skrivet: januari 29, 2012, 22:40:17:17 »
Nej det har jag inte kollat, måste nog erkänna att vi tog det helt och hållet på utseende och design. Vi gillade den låga profilen mycket mer än de andra modellerna.
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad Tate

SV: Byggstart: Folkpool 4,5x9 med pooltak Briljant
« Svar #9 skrivet: januari 29, 2012, 22:49:31:31 »
Så väljer jag också! Sedan försöker jag motivera mitt val i efterhand ;-)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan