VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Installationsguide  (läst 1083 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad man99024

Installationsguide
« skrivet: juni 15, 2016, 22:18:06:06 »
Sitter och förbannar de installationsanvisningar som medföljer den poolteknik jag köpt i form av allt från belysning (Astral LED), till inloppsrör och värmepump.

Har någon en länk en lättförståelig installationsguide för belysning i pool?

Jag lever efter åsikten att den dummaste frågan är den som inte ställs, därför undrar jag:
Till mina 2 inloppsrör skickades med en 50 mm PEM-slang som passar på insidan av inloppsröret, men det räcker väl inte med att limma slangen i inloppsröret?

Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

SV: Installationsguide
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2016, 22:27:54:54 »
PEM-slang kan inte limmas. Posta kort av din utrustning så vi kan komma med förslag!

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad man99024

SV: Installationsguide
« Svar #2 skrivet: juni 15, 2016, 22:43:55:55 »
Den enda slang jag fick med i paketet var 25 m Flexi grey PVC slang, så jag antar att den ska vara till inloppet, ja överallt, bortsett från i böjarna naturligtvis.

Får posta bild imorgon..

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Installationsguide
« Svar #3 skrivet: juni 16, 2016, 08:08:01:01 »
PEM och PVC är olika, tror nog att tanken är att PVC-slangen skall limmas i ABS?-kopplingarna till inloppen, om de inte har invändig gänga?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag