VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolskydd typ Walu  (läst 3328 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Sernekvist

Poolskydd typ Walu
« skrivet: januari 10, 2015, 11:23:58:58 »
Hej igen undrar om någon har erfarenhet av poolskydd walu "Walter" typ rollertop.
Med vänlig hälsning

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolskydd typ Walu
« Svar #1 skrivet: januari 13, 2015, 07:35:42:42 »
Vi har ett sånt.
Har skrivit vad jag tycker om det här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7615.0
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

AM

  • Gäst
AM
SV: Poolskydd typ Walu
« Svar #2 skrivet: januari 13, 2015, 10:10:47:47 »
Hej,

Jag har ett walu evolution, som jag köpte för snart 4 år sedan, det har funkat super.
Svärmor köpte ett walu starligt för två säsonger sedan.

Det jag kan säga är att jag är supernöjd med mitt skydd och det har funkat bra. Dock är svärmors mycket smidigare och lättare att rulla upp och in. När jag köpte tror jag inte starlight modellen fanns, men om jag skulle köpa idag skulle jag inte tveka 2 sekunder på att lägga de extra pengarna,så mycket smidigare är det.

Enda problemt har varit att mina transparent duk tycks ha släppt ut mjukmedel, så den har blivit vit-dassig.
När jag frågade om detta gick på garantin så skickade de utan problem direkt nya paneler, men frågade om jag då ville ha icke transparent.
Så det är lite oklart om detta är ett återkomande problem de inte löst. 

Utloggad Sernekvist

SV: Poolskydd typ Walu
« Svar #3 skrivet: januari 13, 2015, 22:35:01:01 »
Tack för svaren. Har tittat lite och det lutar helt klart åt ett starlight. Är det någon ide att beställa från något annat land inom EU någon som vet? Har sett pris i Sverige till en 4x8m för runt 25000kr
Med vänlig hälsning

Utloggad ompalompa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Furulund, Skåne
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Thermopool 6x3,5 i Furulund, Skåne
    • Visa profil
SV: Poolskydd typ Walu
« Svar #4 skrivet: januari 14, 2015, 10:13:03:03 »
Köpte mitt walu-liknande täcke på Jensen Protect i Malmö med måtten 6x4 för 11500:-. Bild finns på sidan 4 i min byggtråd.

// Stefan
Thermopool 6x3,5, Nitro wallscrubber, Brilix THP100, 150kg sandfilter, 0,75hk pump, platssvetsad Carraramönstrad liner från Alkorplan och täcke från Jensen Protect.
Byggtråd:  http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7364.0

AM

  • Gäst
AM
SV: Poolskydd typ Walu
« Svar #5 skrivet: januari 19, 2015, 11:12:55:55 »
Tack för svaren. Har tittat lite och det lutar helt klart åt ett starlight. Är det någon ide att beställa från något annat land inom EU någon som vet? Har sett pris i Sverige till en 4x8m för runt 25000kr
Med vänlig hälsning

Jag har köpt på poolstore, vet inte hur de ligger prismässigt, men suverän support och inga problem med reklamationer som sagt ovan.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan