VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Infinitypool i naturberg med betongväggar  (läst 149245 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #150 skrivet: augusti 07, 2011, 22:12:44:44 »
Gillaknappen kanske kommer när jag uppgraderat forumet...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #151 skrivet: augusti 07, 2011, 22:18:53:53 »
Rickard,

Det var inte så det var menat :), hoppas poolforum fortsätter vara poolforum och inte sys ihop med t.ex. Facebook vilket snart allt annat gör.
Kanske är jag gammalmodig men jag gillar det som det är, vi gillar tillräckligt bra via tangentbordet tycker jag !!

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #152 skrivet: augusti 07, 2011, 22:33:54:54 »
Jag är inte heller någon anhängare till facebook, så gillaknapparna kommer nog inte.
Däremot kommer jag att lägga till en google +1-knapp som gör att sidan syns med betyg i de organiska sökresultaten om man är inloggad (i googlekontot) och googlar.

Ber om ursäkt för off-topicen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

NaturPool

  • Gäst
NaturPool
SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #153 skrivet: november 07, 2013, 13:09:22:22 »
Hej! Mina föräldrar ska bygga pool och när det grävdes var det väldigt mycket berg. Blev väldigt inspirerad av detta bygge så föreslog att de skulle göra något liknande. Finns det fler exempel på denna typ av pool i Sverige?

Utloggad Erica

SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #154 skrivet: november 08, 2013, 23:14:12:12 »
Denna poolen är ju urtjusig och verkar vara ett verkligt gediget bygge. För mig vore dock en pool utan uppvärmning en omöjlighet, jag hör inte till vinterbadarkretsen... Men utseendemässigt slår den de flesta utomhuspooler och den visar ju att även med mycket speciella tomtförutsättningar så går det att få till en fin pool. Massor av berg skulle ju skrämma de flesta...

Utloggad livinstone

SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #155 skrivet: november 24, 2013, 00:35:46:46 »
Kul att några plockat upp mitt "gamla" bygge   O0 ! Detta trots att min iver att färdigställa till 100% inte är i närheten av alla andra byggen på detta forum.

Vill poängtera att poolen kommer att bli uppvärmd, hav tålamod! Det mesta är fördraget, bl.a till till bv-pumpen och rejäl 2 kbm acktank förberedd för solslingor.

Om några år... :)

Utloggad livinstone

« Senast ändrad: juni 26, 2017, 23:39:17:17 av livinstone »

Utloggad livinstone

SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #157 skrivet: juni 26, 2017, 23:43:18:18 »
I filmen ser ni en hel del uppdateringar. Bl.a räcken, dörrar, trappa m.m. och att jag har gjutit överrinningskanaler från infinitykanten.

I augusti hoppas jag under en ledig vecka hinna gjuta den tank som krävs för att sedan kunna införskaffa och montera all utrustning för vattencirkulation och uppvärmning.

Utloggad Autobarn

SV: Infinitypool i naturberg med betongväggar
« Svar #158 skrivet: september 10, 2018, 14:46:25:25 »
Hej, har läst denna tråd med stort intresse. Hur snyggt som helst! Såhär några år efter, är det något i material eller konstruktion som du skulle gjort annorlunda eller ändrat. Tänker främst på om färg och betong håller?
 Mvh

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan